Kutatás
Tipográfia

432 tonna csoki Mikulást adtak el tavaly: minden eddiginél nagyobb, mintegy 3,4 milliárd forint bevételt értek el a boltok a decemberi ünnepek édességeivel tavaly.


Újra rekordot döntött a decemberi ünnepek szezonális édességeinél az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél nagyobb, mintegy 3,4 milliárd forint bevételt értek el a boltok, kereken 656 tonna édes ajándékkal, legutóbb november-decemberben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Ünnepi édességekből a boltok bevétele legutóbb november-december folyamán 7 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódus addig rekordnak számító forgalmát.

Sláger hagyományosan a csokoládé Mikulás figura, amelyből tavaly mintegy 432 tonnányit adtak el; 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értéket tekintve ez több mint 2 milliárd forintot jelent, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

santa clauses 1101214 640 1

Így az ünnepi édességpiacból 63 százalékkal részesedett a közkedvelt csokoládé Mikulás figura tavaly. Ez az arány 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyelőtti.

A második legnagyobb rész a hagyományos ajándékcsomagra jut, ami általában átlátszó zacskóban pár darab csokoládét tartalmaz. Tavaly 11 százaléknyit vitt el, azelőtt 12-t, még egy évvel korábban 14-et.

Emelkedett viszont a játékkal kiegészített ajándékcsomag iránti kereslet. Legutóbbi 5 százalékos piacrésze előtt két ünnepi szezonban is csak 4-4 százalékot mértek.
Az adventi kalendárium értékben mért részaránya a legutóbbi három ünnepi időszak során: 6, 10 majd 9 százalék.

Egyéb figurákra Mikulás nélkül 10 százalék jutott legutóbb, ami plusz 1 százalékpontot jelent az előző két évi 9-9 százalék után. A karácsonyfadíszek mutatója a tavalyelőtti 3 százalék után legutóbb november-decemberben 2 lett.

Amikor beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket az emberek, többségük előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Szívesen választanak az ott vonzóan kihelyezett széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból.

A hipermarketek még mindig elvitték az ünnepi édességek értékben mért forgalmának több mint felét; azaz 52 százalékát a legutóbbi november-decemberi periódusban. Tavalyelőtt ez az arány még 55 százalékot ért el.

Javult viszont a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltok pozíciója. Piacrészük az előző évi 10-ről 12 százalékra emelkedett tavaly.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek a tavalyelőtti 30 százalék után legutóbb 31-et értek el az értékben mért eladásból.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek