Kutatás
Tipográfia

Áprilisban meglódul, májusban pedig tetőzik a fogyókúrás készítmények értékbeli eladása, amely enyhe mértékben, mintegy 2 százalékkal bővült az előző évi azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisából.

A vizsgált időintervallumban közel másfél milliárd forint értékben fogytak súlykontrollt célzó készítmények, amelyek között a kapszula és a por a legnépszerűbb formátum.Áprilisban meglódul, májusban pedig tetőzik a fogyókúrás készítmények értékbeli eladása, amely enyhe mértékben, mintegy 2 százalékkal bővült az előző évi azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisából. A vizsgált időintervallumban közel másfél milliárd forint értékben fogytak súlykontrollt célzó készítmények, amelyek között a kapszula és a por a legnépszerűbb formátum.Készül a „beach body”-ra a magyar: áprilisban és májusban a teljes éves értékbeli forgalom több mint egyötödét vásároljuk fel.

fogyokura

Viszonyításul: decemberben a májusi forgalom felét hozza a kategória, ellenben az év végi ünnepek után januárban ismét fellendül az értékesítés.A fogyókúrás készítmények között a különféle kapszulák a legnépszerűbbek: az értékbeli eladások mintegy felét teszik ki; 45 százalékkal ezüstérmesek a porok, vagyis shake-alapok. A folyadékok, oldatok, pezsgőtabletták és ampullás termékek részesedése elenyésző. A szkennelt adatokból az is kiderül, hogy az értékesítések kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik. A súlykontrollt elősegítő termékek piacán erősen dominálnak a gyártói márkák, a kereskedelmi márkák részesedése mindössze 11 százalék. Kiszerelések tekintetében a kapszuláknél a nagyobb (60 db feletti) csomagolás irányába tolódik a piac, ugyanez vonatkozik a shake-alapokra is: a porok esetében a 350 grammnál nagyobb kiszerelés a vonzó.„A WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, miközben a Nielsen egy másik, globális kutatása szerint a magyarok csupán fele, megközelítőleg ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Ebből az ötmillióból azonban négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget.”A felmérésből az is kiderül, hogy a cél érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek