Kutatás
Tipográfia

Élelmiszerek tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a szektorok közül idén májusban, ahogy a tavalyi ötödik hónapban is.

Legutóbb 30 813-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft. az élelmiszer reklámoknál; 6 százalékkal nagyobbat, mint múlt év májusában. Ennél jóval nagyobb arányban nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis a múlt hónapban összesen 665 518-szor jelent meg reklám, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon. Itt a növekedés mértéke 21 százalék egyik májusról a másikra.

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.

 Legutóbb májusban a szektorok GRP szerinti top tízes listáján az élelmiszer után a sorrend: , gyógyhatású készítmények, kereskedelem, szépségápolás, telekommunikáció, pénzintézetek,háztartási cikk, élvezeti cikkek, közlekedés, szabadidő. Annyi változott a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, hogy a telekommunikáció helyet cserélt a pénzintézetekkel. Előbbiek bruttó elérési mutatója 18 százalékkal emelkedett, utóbbiaké 12 százalékkal csökkent múlt év májushoz képest.

 Ezzel egy időben a GRP legnagyobb arányú növekedését a kereskedelem érte el, plusz 30 százalékkal. Továbbá növekvő mutatót regisztráltak a gyógyhatású készítményeknél, szépségápolásnál, telekommunikációnál és élvezeti cikkeknél is.

 Kisebb lett viszont a top tíz között a következő szektorok GRP-je: pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés és szabadidő.

 A szektorok közt listavezető élelmiszereken belül az elért nézők száma alapján kialakult top húsz termékosztály között szerepelnek a következők: sör, puding+tejalapú desszert, szénsavas üdítőital és szeletes csokoládé.

 Kereskedelmi termékosztályok közül hipermarket érte el a legnagyobb GRP-t, majd élelmiszerkereskedelem, műszaki áruház, játékbolt következik a 18-49 éves korosztálynál.

 A teljes népesség májusban naponta átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben, ami 1 perccel több, mint egy évvel korábban.

 

Naponta átlagosan 21 468 reklámfilmet sugároztak a Nielsen által szpot szinten vizsgált hazai csatornák múlt hónapban. Ez 21 százalékkal haladja meg a tavaly májusi 17 755 szpotot.

  

Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 116,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén májusban Ez 19 százalékkal több mint a tavaly májusi reklámköltés összege. A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

 

A májusban sugárzott összes reklámfilm száma 1 224; mindössze 2 százalékkal több a tavalyi ötödik hónaphoz képest. Ezzel egy időben az új reklámfilmek száma 500-ról 516-ra emelkedett.

 

Az egy reklámfilmre jutó megjelenések átlagos száma 458-ról 544-re emelkedett, ami 19 százalékos növekedést jelent 2015 májusához képest.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok