Kutatás
Tipográfia

Sonkával és füstölt hússal a kiskereskedelem húsvét környékén március-április során tavaly több mint 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 5 százalékkal több, mint a tavalyelőtti hasonló periódusban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Mennyiség szempontjából 16 százalékkal emelkedett a forgalom.

Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 93 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március-április során. További 1 százalék jutott a füstölt főtt szegmensre, 6 pedig „egyéb” sonkákra.

Egy kilogramm sonka tavaly március-áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1 932 forint; közel 3 százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.

Főtt sonkánál a szintén tavaly március-áprilisi kilogrammonkénti 2 034 forintos átlagára plusz 0,4 százalékot jelent.

A bolti eladás szintén koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakai során értékben a sonka háromnegyed részét 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el.

Amíg a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.

Miközben erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult; amelynek értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év húsvéti periódusaiban 40, 42 majd tavaly már 43 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás súlya.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek