Kutatás
Tipográfia

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 utolsó negyedévében 8,7 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom elérte a 192,4 milliárd forintot. A növekedés fő motorjául a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek szolgáltak, a GfK TEMAX® jelentése szerint.


Háztartási nagygépek: a mosógépcsere felpörgette a piacot


A tavalyi év utolsó negyedében ismét fellendült a háztartásinagygép-piac: 24 százalékos bővülése kiugró a többi szektorhoz képest. Ebben nagy szerepet játszott az év végére időzített mosógépcsere-program, amelynek köszönhetően több mint másfélszer annyi mosógép fogyott, mint az előző év utolsó negyedévében, és a megvásárolt mosógépek fele A+++-os modell volt. Ám nemcsak a mosógépek iránti kereslet nőtt meg, hanem a szárítógépek, a mosogatógépek, a főzőlapok és a mikrohullámú sütők iránti igény is kimagasló szintet ért el. Egyedül a fagyasztók iránti kereslet csökkent: ez a kategória nem tudta felülmúlni az előző évi eredményeit.


Telekommunikáció: töretlen lendületben az okostelefonok


A szektor teljesítménye a korábbiaknak megfelelően most is erős bővülést mutatott: 2015. október-december időszakban az eladások értékben 14,7 százalékkal voltak magasabbak az ezt megelőző év azonos időszakához képest. A hagyományos mobiltelefonok erőteljes hanyatlása mellett az okostelefonok mennyiségben és értékben is kiegyensúlyozott kétszámjegyű bővülést értek el. Az okostelefonok körében egyre népszerűbbek a nagy kijelzős modellek (5 inch körüli méret), azonban a legnagyobb képernyőosztály (5,6 inch felett) az eladási számok alapján nem aratott osztatlan sikert.


Irodatechnikai eszközök: meglepő erősödés


Az irodatechnikai eszközök jellemzően nem tartoznak a kiemelkedő bővülést mutató szektorok közé, azonban ez most változott, és ezen eszközök értékbeli forgalma az utolsó negyedévben 13,3 százalékkal múlta felül a 2014. utolsó negyedéves adatokat. Az egyes termékcsoportok tekintetében – a nyomtatókat leszámítva – az összes kategória pozitív irányba változott. Az élre a lézertonerek álltak erős kétszámjegyű bővüléssel.


Háztartási kisgépek: szép növekedés a főszezonban


A karácsonyi ajándékozási láz okán a háztartási kisgépek esetében az év utolsó három hónapja fő szezon. A tavalyi évben ez az időszak 7,6 százalékos növekedést hozott az értékesítésben 2014 azonos negyedévéhez képest. A hagyományos értékesítési csatornáké mellett jelentősen megnőtt az online értékesítés súlya ebben a szektorban is. Inkább a kisebb kategóriák – úgymint például az olajsütők, elektromos fogkefék, kenyérpirítók – forgalma ugrott meg számottevően, de a szőrtelenítés kellékeinek kategóriája is kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött. A legnagyobb kategóriák – porszívó, kávéfőző és ételelőkészítő eszközök – bár ilyen szép eredményeket nem értek el, értékesített mennyiségük mégis meghaladta az előző év azonos időszakáét.


Fotó: újra erősödött a fotópiac


A fotó szektor 5 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat jelzett 2015 negyedik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Mind a digitális tükörreflexes készülékek szegmense (D-SLR), mind a kompakt cserélhető objektíves fényképezőgép (MILC) kétszámjegyű növekedést realizált. A piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása tovább folytatódott.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek