Kutatás
Tipográfia

Összesen 17 729 általános élelmiszerüzlet működött Magyarországon idén év elején. Ez azt jelenti, hogy 5 százalékkal kevesebb bolt várta vevőit az egy évvel korábbi 18 679-hez képest.

shoppingA csökkenés mértéke valamivel nagyobb, mint a legutóbbi évek során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat legutóbbi cenzusa.

Ha a trendeket nézzük, akkor a 200 négyzetméternél nagyobb eladóterű élelmiszerüzletek hálózata mindegyik csatornában bővült. Számuk így alakult január legelején: 2500 négyzetméternél nagyobb 172 (+1 az előző évhez viszonyítva); 401-2 500 négyzetméteres 1 071 (+29); 201-400 négyzetméteres üzlet 847 (+17).

Csak a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok mezőnye ritkult. Idén január elején  az 51-200 négyzetméteres csatornában 5 910 működött belőlük (- 516 az előző évhez képest), míg az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek száma 9 728 (- 482).

Regionálisan erősen különbözik a teljes bolthálózat csökkenésének mértéke. Az északnyugati megyék által alkotott régióban 10, a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban pedig 9 százalékkal kevesebb élelmiszerüzletet regisztráltak egyik évről a másikra. Délnyugaton is átlag feletti, 6 százalék a csökkenés mértéke. Délkeleten csak mínusz 3 százalékot regisztráltak, míg északkeleten változatlan maradt a boltszám.

Eléggé elaprózott a bolthálózatunk; nálunk ugyanis 10 ezer lakosra tizenkilenc élelmiszerbolt jut, de például Ausztriában hét, Németországban pedig öt.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek