A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Mindez 9 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

2018. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 2,3%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt.

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit - jelentette a KSH.

A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint.  Ez súlyban 2000 tonna grillezett kolbászt és sajtot jelent.

A napi fogyasztási cikkek forgalma 2 százalékkal bővült Magyarországon tavaly az egy évvel korábbihoz képest a GfK tanulmánya szerint, a piackutató idén további mérsékelt növekedést valószínűsít, ennek mértéke ugyanakkor várhatóan elmarad majd a térség más országaiban végbemenő növekedéstől.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek