Általános
Tipográfia

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a korábbi évekhez hasonlóan idén is képviselteti magát a Sziget Fesztiválon.

A hatóság egyik kiemelt feladata a fogyasztói tudatosság növelése. A Civil Szigeten található fogyasztóvédelmi sátorhoz látogatók megismerhetik a hatóság tevékenységét, tanácsot kérhetnek fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdésekben.

A fesztiválozók fogyasztói tudatosságot mérő totót tölthetnek ki magyar és angol nyelven egyaránt, hogy felmérjék fogyasztóvédelmi ismereteiket. A fesztiválon résztvevők között nagy számban fordulnak elő külföldi vendégek, akik angol nyelvű kiadványokból is hasznos tanácsokat meríthetnek.

A fogyasztóvédelmi sátornál az érdeklődők játékos feladatokkal tehetik próbára magukat és tudásukat. Bevásárolhatnak a Fogyasztóvédelmi Rémségek Kicsiny Boltjában, megforgathatják a szerencsekereket és tesztelhetik memóriájuk. Az NFH nem csak a fogyasztóknak, de a vállalkozásoknak is számos hasznos tanáccsal szolgál hozzájárulva a jogszerű működéshez, így kérdéseikkel bátran fordulhatnak a fesztivál ideje alatt is a szakemberekhez.

A hatóság az idei évben is ellenőrzéseket folytat

Az ingyenes tájékoztatókon túl, azonban fontos elmondani, hogy ellenőrzés is folyik a Sziget Fesztivál ideje alatt. Budapest Főváros Kormányhivatalának felügyelői folyamatosan ellenőrzik, hogy a kereskedők betartják-e a fogyasztóvédelmi előírásokat.

Az ellenőrzések során a felügyelők vizsgálják a vásárlók megfelelő tájékoztatását, az árak és a kiszolgálási mennyiség feltüntetését, a mérőeszközök hitelességét, a nyugtaadást, és azt, hogy a megfelelő mennyiséget kapja-e meg a fogyasztó. A hatóság munkatársai nappal, illetve éjszaka is dolgoznak, az ellenőrzések folyamatosak és a fesztivál végéig tartanak.

A hatóság továbbá ellenőrzi a mutatványos berendezések biztonságos üzemeltetését és megfelelő dokumentációját, valamint a fiatalkorúakat védő jogszabályok betartását is.

A tavalyi vizsgálatok eredményeiről

A 2015-ös évben a vendéglátó-ipari vállalkozások többsége a jogszabályi előírásoknak megfelelően végezte tevékenységét. A legjellemzőbb szabálytalanság még mindig a kereskedői adatok (név, székhely) feltüntetésének hiánya, az árfeltüntetési szabálytalanságok, valamint italmércék és a mérlegek hitelességének hiánya. A tavalyi évben a vizsgálatokkal feltárt kisebb hiányosságokat a vállalkozások egy része már az ellenőrzés ideje alatt pótolta.

Az ellenőrzések általános tapasztalataként elmondható, hogy a vállalkozások egyre inkább együttműködő magatartást tanúsítanak.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok