Általános
Tipográfia

Az elmúlt évtizedekben nőtt azok száma, akik fogyasztói döntéseiket fokozott környezeti, társadalmi és etikai tudatossággal hozzák meg. Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült?

Napjainkban már Magyarországon is több mint 200 féle olyan emblémával találkozhatunk, amelyek a termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak. Gondot jelent az összehasonlításuk, mert nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Előfordul, hogy a címke mögött kevés a tartalom. Így a fenntartható fogyasztás, a tudatosságon alapuló vásárlási döntéseket a megfelelő információk hiányában sokszor nehéz meghozni.

Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa, amely jelenleg 50 termékcímke bemutatását és 3 skálás értékelését tartalmazza. Olyan emblémák leírását és értékelését tették közzé, amelyek elterjedtek, a mögöttes tartalmuk megismerhető. Az adatbázist újabb védjegyekkel, jelekkel és feliratokkal folyamatosan bővíteni fogják és felhívni a vásárlók figyelmét az esetlegesen megtévesztő, félrevezető jelölésekre is.

A különböző feliratok, jelölések, védjegyek alkalmasak arra, hogy komplex üzeneteket közvetítsenek egy-egy konkrét termék vagy szolgáltatás jellemzőiről, biztosítva a fogyasztó számára azt, hogy valaki valahol ezeket a jellemzőket megvizsgálta, ellenőrizte.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy minél többen ismerjenek meg olyan, hiteles és bevált környezeti, társadalmi címkéket és tanúsítási programokat, amelyek valóban hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, környezettudatosabb, egészségesebb, igazságosabb világhoz. Illetve minél többen ismerjük és felismerjük az álcímkéket.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok