Általános
Tipográfia

 

 

 

 

 

 

 

 

Budapesti és pécsi üzletek bevonásával március 19-én indult útjára a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. Magyarországon egyedülálló környezettudatos üzlet mintaprojektje.

Az egy éves program célja, hogy a budapesti és a pécsi Király utcának és az azokat körülvevő területnek közös koncepciót adva, környezettudatosságra ösztönözze az ott található üzletek tulajdonosait, dolgozóit, beszállítóit és természetesen vásárlóit is.

A szervezők teszt jelleggel kifejezetten mintaprojektként kívánják beindítani a később az egész országra kiterjeszthető zöldüzlet koncepciót, melyben összesen 19 üzlet vesz részt 2013-ban. A Survive Enviro szakemberei törekedtek arra, hogy a lehető legszínesebb palettát állítsák össze, azaz a legkülönbözőbb tevékenységi körben működő üzleteket, vállalkozásokat vonják be a programba; így a hotelektől, a vendéglátó egységeken, játszóházon keresztül, a rendezvény helyszínekig valóban széles spektrumot sikerült felölelni.

A résztvevő cégek ökotréningen és személyre szabott tanácsadáson keresztül válnak majd az egy év során igazán zöld üzletté, környezettudatos vállalkozássá, amelynek haszna az energiatakarékosság, tudatos zöld beszerzések révén pontosan kimutatható is lesz.

Európában már számos országban működnek hasonló zöld üzlet programok, igen nagy sikerrel, hiszen a cégek rájöttek arra, hogy szakértő segítséggel komoly költségcsökkentést tudnak elérni. Nem beszélve arról a szintén jelentős hozadékról, amit a programban való részvétellel imázs-, illetve vásárlókör növelés terén el tudnak érni.

A Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezés keretében az üzletek egymással, de ugyanakkor magukkal versenyezve is próbálják még hatékonyabbá tenni működésüket.

A becsatlakozott cégek mindegyike eddig is több területen kiemelten kezelte a környezettudatosságot, hiszen a jelentkezésnél elvárás is volt, hogy bizonyos szakmai kritériumoknak már megfeleljenek. A jövőben azonban a szakmai program a vezetők számára olyan kézzel fogható és használható tudást, újfajta szemléletmódot és ötletcsomagot nyújt, amely mérhető anyagi megtérülést, energiahatékony működést és több látogatót/vásárlót eredményez. A budapesti és pécsi Király utcában működő zöldüzletek az alábbi területeken tesznek lépéseket környezeti teljesítményük javítására:  energiahatékonyság, (fűtés/hűtés, világítás, víztakarékosság), anyag- és energiahasználat racionalizálása, zöld beszerzés, környezetbarát termékek árusítása, csomagolás racionalizálása, rendezvényszervezés környezetbarát módon, takarítás környezetbarát termékekkel…

A program tehát egy egész napos tréninggel és tanácsadással indult március 19-én, a környezeti teljesítmény javulását a verseny egy éve alatt pedig a saját eddigi teljesítményben történt pozitív változás százalékában mérik majd a szakemberek. Az elv a folyamatos fejlődés értékelése az üzlet saját eddigi teljesítményéhez képest. A győztes a hazai formatervezők által megálmodott ökodizájn jegyében készült díjat kapja.

A Survive Enviro sok jelentős környezetvédelmi projektet valósított már meg hazánkban, de ez a program számukra is kihívás és fontos küldetés, hiszen a vállalkozásokkal történő egy éves közös munka egyfajta előkészítése és tesztelése egy, a jövőben az egész országra kiterjeszthető zöld üzlet hálózatnak, illetve védjegy rendszernek.

A mintaprojekt fő támogatója a Magyar Telekom. Szintén a program mellé állt Budapesten a VI. és a VII. kerületi Önkormányzat, valamint Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara és a projekt-előkészítés fázisában partnerség alakult a Királyutca Designutca Klaszterrel, a Pécsi Zöld Körrel, a Tudatosan a Környezetünkért Egyesülettel, az Ökováros-Ökorégió Alapítvánnyal is.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek