Általános
Tipográfia

Mit vegyünk? Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? 2015.09.26-án budapesti állomásához ért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” elnevezésű kiemelt projekt rendezvénysorozata.

A Széchenyi 2020 program keretében, az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával megvalósuló interaktív kampány 10:00–18:00 óráig várta az érdeklődőket.

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.

De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk?

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot növelő kampányával célunk a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampánnyal szeretnénk hozzásegíteni a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során.

Ezek az információk azokra a fenntarthatóság szempontjából is lényeges termékekre – konkrét vizsgálatok tárgyaiként –, szolgáltatásokra fókuszálnak, amelyekkel a vásárló a mindennapi élethelyzetekben gyakran találkozik, elősegítve a környezetbarát termékek és szolgáltatások vásárlását, valamint ezek környezetbarát használatát.

A szemléletformáló rendezvény során célunk a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint:

  1. „Válassza a „helyi”, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket!”
  2. „Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket!”
  3. „Vásároljon biotermékeket!”
  4. „Használjon környezetbarát tisztítószereket!”
  5. „Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!”

A 409.496.230 Ft összköltségű, 341.213.609 Ft. támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok:

  • A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával,
  • a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése.

A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak az NFH kamionjával, ahol lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, személyes eszmecserére, egészen 2015. október 31-ig.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok