Általános
Tipográfia

A nemzetgazdasági miniszter 24/2014. NGM rendelete (mely a Magyar Közlöny július 31-i számában jelent meg) rögzíti, hogy az online pénztárgép átállás határideje 2014. augusztus 31., ezt követően az új követelményeknek meg nem felelő, régi pénztárgépek már nem üzemeltethetőek.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség támogatja a kormánynak azt a célkitűzését, hogy az online pénztárgép rendszer kiépítése a meghatározott határidőn belül lezáruljon. Eddig az adóhatóság információja szerint mintegy 150 ezer online pénztárgépet helyeztek üzembe (kis-és nagykasszát együttesen). A tapasztalatok kedvezőek, mivel az adóhatósági ellenőrzések a szabálytalanságok csökkenését mutatják, a költségvetés adóbevételei pedig az új rendszer belépése nyomán nőttek. A nyugtát adó vállalkozások elemi érdeke a feketézés visszaszorítása.

Az adóhatóság az online pénztárgép rendszer ellenőrzésében körültekintően, megfelelő mérlegeléssel járt el, büntetést a kirívó szabálytalanságok esetében szabott ki. Egyedi problémák a jövőben is felmerülhetnek, ezekben az esetekben is az összes körülmény mérlegelésével kell az adóhatóságnak eljárnia.

Lényeges segítség az online pénztárgépek üzemeltetőinek, hogy meghatározott feltételek esetében az új kassza meghibásodásakor ez év végéig még a régi pénztárgép is használható (ha pl. a szerviz nem tud cserepénztárgépet biztosítani, vagy másképpen a kereskedő nem tud működni). A szervizeknek (és a pénztárgép forgalmazóknak) a meghibásodott online pénztárgép átvételéről és visszaszolgáltatásáról adatot kell szolgáltatnia az adóhatóságnak.

Az eladótérben egyidejűleg az online-pénztárgép és a hagyományos régi pénztárgép nem tartható (az online-pénztárgép kijavítása után a régi pénztárgépet az üzlet eladóteréből kötelező eltávolítani).

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek