Általános
Tipográfia

Az Auchan Csoport konszolidált adózás előtti árbevétele 53,2 milliárd euró volt, ami 0,6 százalékos növekedést jelent. Az EBITDA* 4,6%-kal nőtt, ezzel elérve a 2,43 milliárd eurós értéket. A 2017-es év legfontosabb eseménye az Alibabával való stratégia megállapodás volt.

A közlemény szerint az Auchan Csoport erős pénzügyi helyzettel rendelkezik. A konszern kismértékű, 0,6%-os bevételnövekedést realizált, adózás előtt 53,2 milliárd euró értékben – a jelenlegi árfolyamot nézve. Az eredményt pozitívan befolyásolta az orosz rubel és a lengyel zloty, és negatívan az ukrán hrivnya és a kínai jüan árfolyamváltozása.
A bevételek alacsony növekedését a teljes holdingtársaságot érintő – Auchan Retail, Immochan és Oney – átalakulásának összefüggésében kell vizsgálni.

2017. december 31-én az Auchan Csoport EBITDA 8%-os csökkenését jelentették, ami a teljes árbevétel 4,6%-a (egy évvel korábban a profit 5,1%-a volt a teljes bevételnek). A visszaesés elsősorban a Franciaországban, Oroszországban és Olaszországban elért alacsony árbevételeknek volt köszönhető.
Az Immochan működéséből származó árbevétel folyamatosan növekszik Franciaországban, Oroszországban és Lengyelországban.
A Oney tevékenységből származó eredmény csökkent a társaság átalakulásának felgyorsítására fordított kiadások miatt, a humánerőforrások és a digitális források tekintetében.

Auchan kiskereskedelem

Az Auchan Retail jelenleg 17 országban 3788 üzlettel van jelen. 2017 végén a társaság 52 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el.
A vállalat helyzete az egyes országokban igen változatos. A vállalat nehezebb helyzetben van Oroszországban, Franciaországban és Olaszországban, és lassú de egyenletes növekedést mutat Spanyolországban és Portugáliában.
A kelet-európai országokban, elsősorban Lengyelországban, Ukrajnában, Romániában és Magyarországon a gazdasági helyzet évről évre jó eredményt mutat.
A 2017-es év meghatározó szerepet bír a 2025-re tervezett átalakítási stratégia megvalósításában, amelynek végrehajtása 2016 közepén kezdődött, és fontos eleme a "phygital" (fizikai + digitális) értékesítés.
Első lépésként létrejött az Alibabával való együttműködés a SunArt részeként. A tranzakciót követően az Alibaba Csoport 36,16%-ot szerzett, az Auchan Retail pedig jelenlegi részesedését növelte 36,18 %-ra a SunArt részvényeiből. Ezzel egyidejűleg az Auchan Retail folytatja a Sun Art leányvállalatának konszolidálását.
A digitális beruházások felgyorsultak, és jelenleg az Auchan Retail minden területen fejleszt, a munkamódszerek és -eszközök digitalizálásától, a mesterséges intelligencia használatán keresztül, kiterjesztett valóság alkalmazásokig, amelyek mind javítják a fogyasztók vásárlási élményeit.

A hálózat a több formátumú és kényelmi áruházakra helyezett hangsúlyt. 2017-ben az új boltok 84%-a kényelmi üzletek vagy kisboltok voltak.

14 országban az Auchan Retail jelenleg is több formátumú, és a jövőben ezt kívánják elérni mind a 17 országban.

Az ugyanazon márkájú hálózatok konvergenciája folyamatban van. Jelenleg az Auchan márkanév alatt az áruházak 26 százaléka működik, ez várhatóan 2018 végére 50 százalékra emelkedik. Bármilyen változás megjelenése az adott üzletben a vásárlók és a bevételek növekedését célozza - az országtól függően 5-13 százalékponttal.

A vállalat nemzetközileg is sikeres non food saját márkái közé tartoznak a textíliák, kozmetikumok, háztartási gépek vagy a szórakoztatóelektronikai termékek. Ez mind jelentősen hozzájárul az általános árbevételhez.

"2017 kulcsfontosságú volt az Auchan Retail számára. Az átalakítási stratégia folyamatban van, aminek eredményeként stratégiai együttműködést alakítottunk ki az Alibaba-val. A kínai partnerrel együttműködve elérhetjük a vezető szerepet az élelmiszeripari ágazatban a "phygital" értékesítésnek köszönhetően, majd az egyéb módon megnyitott tapasztalatokat felhasználjuk" – mondta Wilhelm Hubner, az Auchan Retail vezérigazgatója. 

"Minden munkavállalónk keményen dolgozik azon, hogy javítson a vásárlói élményeken. Ezek a változások eredményei 2019-re már teljes mértékben láthatók lesznek. Jelenleg az egyes piacokon elért eredmények szokatlan diverzifikációját tapasztaljuk. Számos országban, a helyi helyzettől függően, különböző szükséges korrekciós intézkedéseket hozunk. Spanyolországban és Portugáliában már sikerült visszatérnünk a növekedési pályára. A Vision 2025 átalakítási tervének első szakaszaiban elért eredmények abszolút bizonyosságot nyújtanak számunkra, hogy csapatunk sikeresen megvalósíthatja fejlesztési vízióinkat, és 2018-ban további növekedést érhetünk el" – foglalta össze a vezérigazgató.

 

 

*Az EBITDA egy pénzügyi mutatószám, az angol nyelvű kifejezés, earnings before interest, taxes, depreciation and amortization rövidítése. Magyar jelentése: kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (wikipedia)

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek