Ipar
Tipográfia

Az új élelmiszeripari trendnek megfelelően színesednek a termékek: egy zürichi csokoládégyártó cég egy évtized alatt kifejlesztett rózsaszín csokoládéval, egy genfi start-up vállalkozás pedig kék színű borral állt elő.

 

    A vezető csokoládégyártó, Barry Callebaut egy évtized alatt fejlesztette ki a rubin kakaóbabot, amelyből a rózsaszínű csoki készül. A vállalat szerint a fehér csokoládé 80 évvel ezelőtti debütálása óta nem volt ekkora fordulat a csokoládégyártás történetében, ráadásul az új csokoládé színe természetesen rózsaszín, és íze is kellemesen friss gyümölcsös aromájú - számolt be róla egy svájci hírportál.
    A Callebaut fejlesztési igazgatója, Peter Boone szerdán Sanghajban mutatta be az új terméket. Mint elmondta, a vásárlóknak még fél évet kell várniuk, amíg a rózsaszín csoki megjelenik a boltok kínálatában. 
    A színesedő élelmiszeripari termékek egy másik példája a kék bor, amelyet júliustól forgalmaz a Geneva Blau genfi start-up cég. 
    Thomas Heinimann, a vállalkozás társalapítója egy helyi lapnak elmondta: új imázst akartak adni a bornak, amelyet a fiatalok régi vágásúnak tartanak. A Genfi-tó kékségét utánozó bort fehér borszőlőfajtákból készítik, kék színét a szőlő természetes festékanyagával, valamint az E-133-as színstabilizáló adalékkal érik el.  
    "A bor színe természetes módon kék, mi csak intenzívebbé tesszük ezt a színt" - jelentette ki Heinimann.
    A vállalkozás eredetileg helyi termelőktől akarta beszerezni a szőlőt, ám azok nem voltak oda az ötletért, ezért a borhoz szükséges szőlőt Spanyolországból szállítják. 
    A vásárlók már megbarátkoztak a kék borral, de a bárok és éttermek még idegenkednek a megrendelésétől.

 

mti

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek