Ipar
Tipográfia

A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.

  A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette: összességében felével csökkenti az egyes importárukra - ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre - kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.

    A L'Oréal értékelése szerint a lépés "nagyon korlátozott hatással" lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett.
    Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.
    Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. Kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek