Ipar
Tipográfia

A Canadean legutóbbi felmérése szerint a három legnagyobb üdítőital piaci szereplő mögé az ázsiai márkák gyors ütemben zárkóznak fel, főleg a kínai Kangshifu márka.

A három legnagyobb globális üdítőital márka a Coca-Cola, a Pepsi-Cola és a Sprite sorrendje az elmúlt évtizedben nem változott, de mögöttük számtalan érdekes mozgás figyelhető meg, főleg a virágzó ázsiai piacon. Az évről évre mért növekedési adatok szerint Kína érte el a legnagyobb bővülést, néhány helyi márka robbanásszerű növekedésével. A Master Kong néven is ismert Kangshifu (Tingyi Holding Group) jelenleg a negyedik helyen áll a listán. Növekedése rendkívüli: tíz évvel ezelőtt a ranglista 30. helyén szerepelt, majd öt év alatt elérte az ötödik helyet, melyet elsősorban a jeges tea italok és csomagolt vizek értékesítési eredményeinek köszönhet. Három másik kínai márka is jelentős növekedést ért el az utóbbi években. A Nongfushanquan 2008 óta évi 30 százalékos növekedést ért el, jelenleg a világranglistán a 16. helyen áll. A fiatalok körében kedvelt tejes ice tea értékesítésének köszönhetően az Uni-President is jelentősen bővült. A Wahaha a növekedését az erős elosztási hálózatának köszönheti. A vezető amerikai csomagolt víz márka, a Nestlé Pure Life, jelentős hasznot ért el a fejlődő országokban való terjeszkedéssel, főleg a kínai és az indonéz piacon.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok