Kutatás
Tipográfia

Az amerikai fogyasztók fokozatosan elhagyják a „nem gourmet” kávékat, helyettük inkább a különlegesebb kávékat és az eszpresszó alapú kávéitalokat részesítik előnyben – állítja a Nemzeti Kávé Egyesület (National Coffee Association - NCA) legutóbbi éves fogyasztói jelentése.

A kutatást az NCA minden évben elkészíti mintegy 3 ezer amerikai fogyasztó megkérdezésével az amerikai népességi adatoknak megfelelő korosztályos és etnikai képviselet szerint. Az ipar legrégebben futó tanulmánya, a Nemzeti Kávéfogyasztási Trendek (National Coffee Drinking Trends) tanulmány széles rálátást biztosít az aktuális trendekre.

Az NCA a következő meghatározást adta a tanulmányban szereplő „gourmet” fogalmára: „A gourmet kávé az eszpresszó alapú italokból és a gourmet kávébabokból készült kávékból áll.”
Az NCA adatokat tekintve úgy tűnik, hogy a tanulmányban szereplő gourmet kávék közé tartozik minden arabica kávétermék, szemes kávé és kiskereskedelmi forgalomban kapható eszpresszó ital. Az NCA megállapította, hogy 2014-re a felnőttek körében a gourmet kávé fogyasztásának aránya eléri a 34 százalékot, ami az előző évhez képest 3 százalékos növekedést jelent, míg a „nem gourmet” fogyasztók aránya 35 százalékra csökken.

A tanulmány szerint leginkább az eszpresszó fogyasztás növekedésének köszönhető a gourmet fogyasztók arányának jelentős növekedése, mert az amerikai felnőttek 18 százaléka fogyaszt naponta eszpresszó italt, miközben ez a tavalyi évben csupán 13 százalék volt. A kávé dominanciája folyamatosan nő az üdítőitalokkal szemben: a felnőttek 61 százaléka iszik naponta kávét (2 százalékot csökkent az előző évi adatokhoz képest), míg csak 41 százalékuk fogyaszt naponta üdítőitalt.
A napi gourmet kávéfogyasztás a 25-29 év közötti korosztályban volt a legmagasabb (42 százalék), második helyen a 18-24 év közötti korosztály végzett, míg 40-59 év közötti korosztály csak a harmadik helyre került. A napi gourmet kávéfogyasztás a 60 év feletti korosztály körében a legalacsonyabb.

A napi gourmet kávéfogyasztás a latin-amerikaiak körében a legmagasabb (48%), az ázsiai-amerikaiak körében 42 százalék, a kaukázusi-amerikaiak körében 32 százalék, míg az afro-amerikaiak körében 23 százalékos az arányuk.

Nem meglepő, hogy a főzési eljárások tekintetében a legnagyobb növekedés a kapszulás kávéfőzők terén mutatkozott. Azon megkérdezettek, akik az elmúlt nap során fogyasztottak kávét, 29 százaléka mondta, hogy kapszulás kávégépet használt, ami közel 50 százalékos növekedés az előző évihez képest. Eközben a válaszadók 15 százaléka rendelkezik otthon saját kapszulás kávéfőzővel, míg 25 százalékuk jelenleg még nem rendelkezik vele, de a következő hat hónapban tervezi a vásárlását.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek