Kutatás
Tipográfia

Az élelmiszerforgalom növekedése Lengyelországban az év első hónapjaiban egyre visszafogottabbá vált. A második félévben a PMR élénküléssel számol, így az éves átlag +1,5 százalék lesz.

Lengyelországban az utóbbi időben csökkent a vásárlóerő és a fogyasztási kedv. A non-food termékeknél a fogyasztás már 2012 végén visszaesett. Ezt leginkább a hipermarketek érezték meg. A negatív irány 2013 első félévében is folytatódott.

A PMR által megkérdezett lengyel fogyasztók 67 százaléka többet adott ki élelmiszerre, mint egy évvel korábban. Ennek következtében meg kell gondolniuk, hogy mit engedhetnek meg maguknak. Két fogyasztó közül egy kénytelen volt változtatni fogyasztási szokásain.

A kereskedelem természetesen reagált e változásokra. Újabb és újabb árleszállítások mellett nőtt a sajátmárkás termékek aránya is. A Tesco az első negyedévben 8 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be. A piacvezető Biedronka diszkontlánc, amely korábban a magas növekedéshez szokott, a második negyedévben csupán 2,2 százalékos növekedést ért el. Ez volt régóta a legrosszabb eredmény. 2013 második félévében ez a helyzet talán kicsit javul. 2013 élelmiszerforgalma a PMR becslései szerint 233,5 Mrd PLN-re nő (55,3 Mrd Euro).

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok