Kutatás
Tipográfia

A fogyasztók világszerte egyre inkább a diszkontokat és a convenience üzleteket részesítik előnyben.

Azokat a vállalatokat, amelyek e területek egyikén megvetették a lábukat, legtöbbször megtaláljuk a győztesek soraiban, legyen szó a Walmartról (hipermarketek és super store-ok) vagy akár a Krogerről (szupermarketek).

Azok a cégek, amelyek a hipermarketekre vagy a szupermarketekre összpontosítanak, nem sikertelenek, de legtöbbször viszonylag alacsony növekedési rátákkal kénytelenek megelégedni. Átlagon aluli növekedést azonban tartósan egy vállalat sem engedhet meg magának.

Ezenkívül az e-kereskedelem elhanyagolása is problémát jelenthet, mivel jelenleg a modern vállalatok kötelező elemévé vált a multichannel stratégia.

Eltolódnak a súlypontok

csatornak kfA Planet Retail elemzése szerint a Top 20 vállalatból 10 a hipermarket/superstore szektorban van zöld színnel jelölve. A szupermarket szektorban zöld színnel jelölték a két német szolgáltatót, az Edeka-t és a Rewe-t, és a két ausztrál vállalatot, a Woolworth-t és a Coles-t.
A Costco és a Metro elsősorban a Cash&Carry-re és a Wholesale Clubra összpontosít, az Aldi és a Lidl tevékenysége pedig a diszkont szektorra korlátozódik. A japán kereskedelmi óriás, a Seven&I főképpen a convenience területén aktív, ezért a Planet Retail piackutatói itt is a zöld színt választották.
A pirossal jelölt pontokon az adott kereskedelmi vállalat egyáltalán nem, vagy csak csekély mértékben aktív. Ahol a narancssárga színnel találkozunk, közepes piaci jelenléttel van dolgunk. Ide sorolható például a Tesco, a convenience értékesítési formát tekintve.
Jobbra haladva a mátrixban, a Planet Retail szerint magasabb a növekedési potenciál. Következésképp a kereskedelmi tevékenységek súlypontja lassanként a diszkont és a convenience irányába tolódik el. Ez erőteljes terjeszkedéssel vagy akvizíciók által történhet meg.

Felismerhető tendenciák

Az itt felállított mátrix a 2016-ban aktuális helyzetre vonatkozik. Ha az itt ábrázolt fejlődést megpróbáljuk 2020-ig előre jelezni, akkor mindenképpen átrendeződésekkel kell számolnunk. Ez a tendencia felismerhető például a Casino esetében. A vállalat nemzetközileg és az értékesítési utak tekintetében is némiképpen elaprózta magát, ennek következtében a piac elemzői azt várják, hogy a Casino forgalma a Cash&Carry és a convenience irányába tolódjon el.
A gyártók és a beszállítók szemmel tartják és támogatni tudják ezt a fejlődést és az árukészleteiket, a termékek csomagolását és a szolgáltatásaikat is ennek megfelelően alakítják ki.

 

(TERMÉKMIX - 2016. OKTÓBERI SZÁM)

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek