Az amerikaiak még mindig nagy steak- és burger­fogyasztók, azonban sok jele van a húsfogyasztás terén bekövetkező tartós változásoknak. A marha elveszítette eddig betöltött pozícióját, ezzel szemben nőtt a kereslet a szárnyasok és a húst helyettesítő alternatívák iránt.

A helyhez kötött kereskedelmi csatornák és értékesítési rendszerek globális összehasonlítása azt az eredményt hozta, hogy az elkövetkező 5 évben a convenience-üzletek forgalma tovább növekszik. Ez a piackutató vállalat, a Planet Retail tanulmányának következtetése. 

Egy tanulmány első alkalommal mutatott rá arra, hogy az USA kiskereskedelmében nő a Z generáció jelentősége. A vásárlóerőt tekintve ez a generáció most még nem olyan jelentős, de a jövőben új súlypontokat fog kialakítani. A bio, az egészséges táplálkozás, valamint a multikulturális ajánlatok állnak a figyelem középpontjában. 

A piackutató Cadent előrejelzése szerint a saját- és a kereskedelmi márkák részesedése az amerikai szupermarketek forgalmában az elkövetkező 10 évben emelkedni fog. Ezt a fejlődést az online kereskedelem, az ezredfordulós generáció elvárásai és az árrés nyomása segíti elő.

Hogyan ítélik meg a holland fogyasztók a szupermarketeket, amelyekben vásárolnak és mi a fontos számukra? Ezekre a kérdésekre keres választ a holland Deloitte egyik tanulmánya. A helyhez kötött kereskedelem friss részlegeivel és vásárlói élményekkel szerez plusz pontokat, ezzel az online kereskedők nem tudnak lépést tartani.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek