Kereskedelem
Tipográfia

A brit élelmiszerkereskedelem négy legnagyobb vállalata a piaci részesedésre vonatkozóan még nem érte el az előző év ugyanezen időszakának értékeit, azonban a zuhanórepülés lelassult.A piackutató Kantar Worldpanel és a Nielsen Homescan különböző eszközökkel derítik fel a brit élelmiszerkereskedők piaci részesedésének és bevételeinek alakulását.

Érdeklődésük középpontjában elsősorban a piacvezető Tesco áll. A Tesco a megfigyelt 12 hét alatt forgalomrészesedéséből „csupán”  0,3%-ot veszített, ami a legerőteljesebb hatást – ahogyan az utóbbi negyedévekben - a Walmart leányvállalatára, az Asda-ra fejtette ki. Az Aldi 15,5%-kal tudta növelni forgalmát, ennek következtében 7,3%-os piaci részesedést tudott elkönyvelni. A Lidl forgalma 7,3%-kal emelkedett, így 4,6%-os a piaci részesedése. Ez alapján a két vállalat piaci részesedése összesen mintegy 12%. Az alig növekedő, de inkább csökkenő tendenciát mutató bevételek jobb megértése érdekében tudatában kell lennünk, hogy a szupermarketek árai csaknem két éve minden árukészletben csökkennek. Ha ennek ellenére ezek a cégek képesek növelni az értékesítést, illetve a visszaesést keretek között tudják tartani, az már jelentős teljesítmény.  

big4tabla

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek