Kereskedelem
Tipográfia

Idén júliusban a PMR piackutatói azt vizsgálták, mi az oka annak, ha a lengyel fogyasztók a saját márkás termékek mellett teszik le a voksukat.

A legtöbb megkérdezett (602 felnőtt) azon a véleményen volt, hogy nincs számottevő különbség a saját márkás árucikkek és a márkatermékek minősége között, ezért a vevők bátran választhatják az árban kedvezőbb alternatívát. Ezért – hasonlóképpen a korábbi közvélemény kutatásokhoz - a saját márkák előnyben részesítésének legfőbb oka a kedvező árakban keresendő.


A megkérdezettek 74%-a a jó ár ‒ jó teljesítmény viszonyával indokolja egy bizonyos termék melletti döntését. Az ezt megelőző évben a megkérdezettek 62%-a volt ezen a véleményen. Ez nem meglepő: a jómódú fogyasztók számára a minőség egyértelműen fontosabb szerepet játszik, ezért ők gyakrabban választják a márkatermékeket.

A vásárlók bevétele mellett a saját márkákhoz való hozzáállás a nemtől is függ. A férfiak számára viszonylag mindegy, hogy márkaterméket vagy saját márkás árucikket vásárolnak, az alacsony ár számukra viszont kétszer olyan fontos, mint a nők számára.
Ehhez hasonló összefüggést találhatunk, ha a korcsoportokat vizsgáljuk. A 18–34 év közötti korcsoport számára a termék ára négyszer olyan fontos, mint az 55 év felettiek számára.

Természetesen azt is fontos kiderí­teni, hogy a fogyasztók miért nem vásárolnak saját márkás árucikkeket. A vevők legfontosabb érve a termék nem kielégítő minősége.
A megkérdezettek 30%-a nyilatkozta azt, hogy behatóan tesztelnék a saját márkák minőségét, mielőtt még egyszer az adott termék mellett teszik le a voksukat.


miert nem vasarol

(TERMÉKMIX - 2016. decemberi szám)

 

Forrás. LP International

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek