Kereskedelem
Tipográfia

Míg 2015-ben még a rendelés napján megvalósult kiszállítás volt a csúcsteljesítmény, addig ma a 13 perces rekordidőről szólnak a hírek. Az Amazon célja, hogy 30 percen belül szállítson ki.

Először kézbesített csomagot az Amazon drónja Nagy-Britanniában. A rendelés leadása után 13 perccel a pilótanélküli gép már meg is érkezett cambridge-i céljához.

Az amerikai óriáscég szerdán tett közzé egy videót internetes oldalán, amelyben a sikeres december 7-i csomagkiszállítás látható. A vállalat Cambridge-ben alakította ki kézbesítő központját, ahol - ha már a fedélzeten van a csomag - a drónok egy automatizált sínpályán érkeznek meg a felszállási területre.

Az Amazon a drónos kiszállítás fejlesztését a szabályozási háttér miatt főképp Angliára összpontosítja, és jelenleg csak azoknak szállítanak drón segítségével, akik a feladatra kijelölt raktár közelében laknak. A megrendelőnek egy kis QR-kódot kell elhelyeznie a háza mellett a gyepen, ezt tudja beazonosítani a drón és ez az a hely, ahová majd le fog szállni.

"Marketing puccs"

Az akár 122 méteres magasságig is felemelkedő drónok teljesen önműködő módon, GPS által vezérelve juttatják el a csomagokat, amelyekből legfeljebb 2,7 kilogramm súlyút tudnak szállítani - adta hírül a BBC.

amazon drone

Az Amazon célja az, hogy minden megrendelést 30 percen belül teljesítsenek. Jelenleg a szolgáltatás tesztje folyik, a következő hónapokban tucatnyi közelben élő vásárlóval szeretnék kipróbáltatni a drónpostát. A szolgáltatásnak jelenleg a napközbeni működésre van engedélye, kizárólag ha jók a látási viszonyok és nincs erős szél. Ugyanakkor nem repülhetnek esőben, hóban és jeges időben sem.

Nagy-Britannia mellett a vállalat az Egyesült Államokban, Ausztriában és Izraelben is fejlesztő központokat üzemeltet. Elmondásuk szerint több országban is tesztelik a Prime Air névre keresztelt szolgáltatást.

Ugyanakkor Natalie Berg, a Planet Retail elemzője szerint a Prime Air csak egy újabb az Amazon számos szolgáltatása közül, igazi változást nem fog hozni az ágazatban.

"Ez egy marketing puccs" - fogalmazott. Hozzáfűzte azt is: tavaly még a rendelés leadásával azonos napon megvalósult kiszállítás számított kiemelkedőnek, most viszont minden a 13 perces kiszállítási időről szól.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok