Kereskedelem
Tipográfia

A négy legnagyobb ­élelmiszer-kiskereskedő Nagy-Britanniában az elmúlt év utolsó negyedévében növelni tudta forgalmát, piaci részesedésük azonban csökkent. Ezzel szemben a diszkontok részesedése nőtt.

A brit élelmiszer-kereskedők fejlődését elemzi a Kantar Worldpanel.
A 10-es mezőny továbbra is a Big Four – a Tesco, a Sainsbury’s, az Asda, a Morrisons – és néhány további élelmiszer-kereskedő között oszlik meg, melynek soraiban megtaláljuk az Aldit és a Lidlt. Mindkét diszkont továbbra is piaci részesedéstől fosztja meg a Big Fourt. 

A piacvezető Tesco az elmúlt negyedévben 2,7%-kal tudta növelni forgalmát, ennek ellenére továbbra is veszített piaci részesedéséből. Ugyanez érvényes a Sainsburyre és az Asdára is, csupán a Morrisonsnak sikerült stabilizálnia piaci részesedését.

Ezzel szemben az Aldi és a Lidl esetében a forgalom és a piaci részesedés egyaránt növekszik. A tisztán brit vállalatok közül jelenleg csupán az Ocado online platform nő kétszámjegyű mértékben.

diszkontGB

A brit élelmiszer-kereskedelem forgalma az utolsó negyed­évben összesen 3,2%-kal nőtt, a 2,9%-os inflációs ráta levonása után a tényleges növekedés 0,3%. Jóváhagyták, hogy a Tesco átvegye a Bookert, az átvétel pozitív hatásai a következő negyedévben realizálódhat­nak.

A Walmart leányvállalata, az Asda 2,3%-os forgalomnövekedéssel 2014 óta a legnagyobb növekedést könyvel­hette el. Akciós ajánlatok nélkül a Big Four nem is számolhatna a forgalomnövekedéssel.

Mivel a Sainsbury’s egyre inkább mellőzi ezeket a promóciókat, forgalomnövekedése mindössze 1,1%-os volt. A vállalat akciós ajánlatainak részesedése az elmúlt negyedévben a forgalom 34,5%-át tette ki.

A Big Four többi tagja esetében ez az érték átlagosan 41,9% volt.

 

(forrás: LP International)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek