Kereskedelem
Tipográfia

A Metro Group innovációs napján két találmányt mutattak be: az egyik robot kiszállítja a kért árut, míg a másik árnyékként követi a vásárlót, hogy önműködő bevásárlókocsiként vigye az árut és osszon információt.

Egy észt fejlesztőcsapat az Estonian Starship Technologies eljutott az első tesztfázishoz a hatkerekű Starship robotjukkal, amely készen áll arra, hogy 10 kilogrammos csomagot 5 kilométeres körben önműködően kivigyen a vásárlóknak. A széles körűen használható eszközt a megrendelők csak a személyre szabott kódjukkal nyithatják ki, hogy a tároló rekeszből hozzájussanak a kért áruhoz.

 

A WiiGo nevű megoldást ugyancsak a csomagcipelésre találták ki, de ezek a robotok a bolton belül segítik a vevőt. A portugál fejlesztő ígérete szerint a vásárlót követő robot a hagyományos kosarakat és bevásárlókocsikat küldhetik nyugdíjba. A szerkezet arcfelismerő rendszer segítségével azonosítja a kocsi vásárlóját, hogy tudja, kit kell követni, és kis képernyője segítségével információkat és személyre szabott hirdetéseket is tud nyújtani a vevőnek. A jövőben azonban a tervek szerint arra is képes lesz majd, hogy maga szedje össze a bevásárló lista alapján a polcokról a terméket.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek