Kereskedelem
Tipográfia

A Carrefour Európában, elsősorban Franciaországban szükséges sürgős felfrissítése úgy tűnik, hogy jó úton halad. A vállalat Európán kívül a Brazíliában uralkodó gazdasági problémák ellenére nagy eredményeket mutatott fel, miközben az ázsiai üzletek, elsősorban Kínában továbbra is aggodalomra adnak okot.

2015 negyedik negyedévében, valamint egész évben összességében nagyon jól ment az üzlet. Úgy tűnik, hogy George Plassat, a Carrefour vezetője megfelelő irányba indult el, hogy a cég ismét a kereskedelmi óriások soraiba léphessen. Franciaország marad a legfontosabb piac, itt 0,2%-os forgalomnövekedéssel meg tudták állítani a hanyatlást. Ez azonban nem érvényes a francia hipermarketek fő üzleteire. Itt az azonos piacokon egy további 0,7%-os forgalom veszteséggel kellett megbirkózniuk.

Növekedési tervek

A cég a következő évekre (2019-ig) évente átlagosan 2%-os forgalomnövekedést jósol. A convenience üzletekben és a benzinkúton üzemeltetett árusító helyeken ugyanabban az időszakban 6%-os, míg a diszkont üzletek esetében 5%-os forgalomnövekedéssel lehet számolni.

Jelek mutatnak arra is, hogy az úgynevezett‚ „connected super­market” Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, és Spanyolországban jó úton halad. Sok kereskedelmi vállalat számára a varázsszó a multichannel.

A Carrefournál a hipermarketeknél dinamikusabban nőnek az olyan formátumok, mint a Carrefour City, a Carrefour Contact, és a Carrefour Express.

A gyenge növekedési „hajtások” még nagyon törékenyek. Az európai gazdaság az eurozónában ebben az évben előreláthatólag szintén 1,7%-kal fog nőni.

carrefour tablazat

A kínai kihívás

A Carrefournak továbbra is elsősorban a kínai piacok okoznak némi aggodalmat. Itt az azonos piacokon tavaly 10,3%-os volt a forgalom veszteség. A negyedik negyedévben a 7,5%-os forgalom csökkenés már haladásnak nevezhető. Ez elsősorban azzal magyarázható, hogy a kínaiak fogyasztása a gazdasági fejlődés tekintetében csökkent, a fejlődés messze elmarad a korábbi növekedési rátáktól. Néhány évvel ezelőtt a Carrefour elhatározta, hogy Kínában egyre erőteljesebben jelen lesz az ingatlan piacon, és mallok építésére fog összpontosítani. Ezt ma már valószínűleg nem tennék meg újra. A korábbi döntések ahhoz vezettek, hogy a Carrefour nemrégiben megnyitotta az ország legnagyobb hipermarketét, és ez ma a Siyuanchiao Plaza bevásárlóközpont tulajdonában van. Ez a kiemelt figyelemnek örvendő pekingi lakónegyedben, Wangjinban található, és elsősorban a felső középosztálybeli fogyasztókat célozza meg. Ez akár a jövő befektetése is lehet, mivel a lakosság ezen rétege még a nehezebb időkben is egyre növekszik. A bevásárlás a jövőben is a kínai fogyasztók kedvenc elfoglaltsága marad, online és az üzletekben is.

Latin-Amerika

A Carrefour fejlődése Latin-Amerikában túlnyomórészt pozitív volt. Miközben a cég aggódva figyelte a helyzetet Brazíliában, Argentína a negyedik negyedévben 23,3%-os forgalomnövekedéssel szerzett meglepetést. A szomszédos országban, Brazíliában ez 13,5% volt. Ennek ellenére a Carrefour ezekben az országokban továbbra is óvatos marad. Az ottani valuták a dollárral és az euróval szemben jelentősen elmaradtak, ami jelentősen drágította az importokat. Itt a Carrefour mostanában a közeli kisebb üzletekbe és convenience üzletekbe fektet be, amelyek kevesebb tőkét kötnek meg, és gyorsabban térülnek meg, mint a hipermarketek.

Az állandó üzletek maradnak

A Carrefour vezetője, Georges Plassat meg van győződve arról, hogy az állandó kereskedelem továbbra is meg fogja tartani létjogosultságát, nem lehet teljes mértékben helyettesíteni az online kereskedelemmel.

Ugyan a digitális forradalom tetten érhető, de ez pontosan olyan, mint a többi forradalom, amelyet a kereskedelem valaha átélt. Természetesen az online kereskedelem fejlődését nem becsülhetjük alá, és nem is hanyagolhatjuk el, mert hát hol is lenne máshol közvetlen, élő kapcsolat a vevőkkel?

Drive Belgiumban

A Carrefour bővíti Drive-kínálatát Belgiumban, és itt új fejlesztéseket tesztel. Egy app segítségével a fogyasztó értesíteni tudja az adott üzletet arról, hogy a megrendelt termékeket készítsék elő, mert el akar értük menni. Az információt az adott üzlet Bluetooth hálózata közvetíti. Ehhez a parkolóhelyen egy rózsaszín zónát rajzoltak fel, amelyről egy Checkin-app által létrejön a mobiltelefon és az adott áruállomás közötti kapcsolat. Ehhez is GPS adatokat használnak, amelynek segítségével pontosan meghatározzák a vezető helyzetét. Amennyiben ez nem működik automatikusan, a sofőr manuálisan is megnyomhat egy erre szolgáló gombot. A fizetést is automatizálják.

Az első tesztüzlet Waterlooban van, Brüsszelben, és ezt újabb üzletek követhetik a közeli jövőben, de ezen technológia általános bővítését még nem tervezik.

A Planet Retail véleménye szerint itt olyan technológiáról van szó, amely tovább terjeszkedhet, és nem csak a nagy alapterületű árusító helyeken.

 

(Termékmix - 2016 márciusi szám)

 

forrás: LP International

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok