Kereskedelem
Tipográfia

Ambiciózus célt fogalmazott meg az ALDI: a vállalat nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata 2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest.

A vállalás minden ALDI leányvállalatra, így a teljes magyarországi ALDI áruházláncra is érvényes és másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának. „A vásárlókért, munkatársainkért, partnereinkért és környezetünkért felelős vállalatként folyamatosan vezetünk be környezetbarát alternatívákat és csökkentjük a globális felmelegedésre hatással lévő gázok kibocsátását” – mondja Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

A magyarországi ALDI máris jelentős eredményeket ért el: a 2012-es évhez képest két év alatt 10 százalékkal csökkent egy átlagos üzletben az eladótéri négyzetméterre vetített CO2e (szén-dioxid egyenérték) kibocsátása. Ezt az eredményt kizárólag az energiahatékonyságot javító, illetve más, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkenését eredményező tényezővel sikerült elérni. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának egyik jelentős tényezője a klíma- és hűtőrendszerekben alkalmazott hűtőközeg: az újonnan nyíló üzletekben közel felére sikerült csökkenteni a hűtőközeg korábbi CO2e értékét. Ezen felül az ALDI által az újonnan nyíló kereskedelmi egységekben alkalmazott hűtőrendszerek a szén-dioxidot mint természetes hűtőközeget is alkalmazzák már.

A másik jelentős tényező az üzletek és a biatorbágyi központi raktár – Magyarország egyik legnagyobb, egylégterű raktárépületének – áramfogyasztása, ezért az ALDI folyamatosan áll át a LED-technológián alapuló világítástechnikára, amelynek egyik jelentős lépéseként 2016 elején a fali hűtőbútorokban LED Tube fénycsövekre cseréli a vállalat a korábbi hagyományos neoncsöveket. A jövő év végétől pedig az újonnan nyíló ALDI üzletek valamennyi fényforrása - beleértve az eladóteret, a raktárt, a szociális helyiségeket, de még a parkolót is – LED-technológián alapul majd, így a harmadára-negyedére csökken az új üzletek világítástechnikájának áramfogyasztása.

A harmadik jelentős lépés az üzletek fűtési és klimatizálási rendszerének újragondolása: az áruházlánc már korábban is a hővisszanyerés elve alapján működő fűtési rendszereket épített be az üzletekbe. „A legmodernebb hővisszanyerő megoldásoknak köszönhetően december 17-én Sopronban megnyílt az első olyan ALDI áruház, amelynek fűtése 0 Celsius-fokig semmilyen külső energiaforrást - azaz sem fosszilis energiát, sem elektromos áramot - nem használ fel. Az épület fűtését az aljzatbetonba integrált „padlófűtésen” keresztül kizárólag a hűtőrendszer hulladékhője biztosítja” – teszi hozzá Székács Tibor. Az ALDI ráadásul évek óta olyan épületfelügyeleti rendszert alkalmaz, amely szabályozza és folyamatosan nyomon követi az energiafogyasztó berendezéseket, egyúttal kiszűri azokat az elemeket, amelyek meghibásodás, vagy rossz beállítás miatt a szükségesnél nagyobb energiát használnak az üzemelés során. Az áruházlánc a hulladékgazdálkodás terén is azt a célt követi, hogy elsősorban minél kevesebb hulladék keletkezzen, ami pedig keletkezik, lehetőség szerint minél többször újra felhasználja, illetve felhasználási terület hiányában újrahasznosítsa.

Az ALDI szigorú energiapolitikájának hitelességét a TÜV Austria által kiadott, EN ISO 50001-es energiagazdálkodási tanúsítvány is igazolja, amelyet 2015 decemberében ítélt meg az ALDI Magyarország részére. Az ISO 50001-es szabvány kritériumai közé tartozik a tanúsítványnak megfelelő szervezetek energiaköltségeinek és az általuk kibocsátott üvegházhatású gázok mértékének csökkentése, illetve a hozzájuk kapcsolódó környezeti hatások mérséklése. Az ALDI a kereskedelmi láncok közül az elsők között szerezte meg ezt a tanúsítványt hazánkban, amellyel egyúttal eleget tesz az energiahatékonyságról szóló 2015. évi LVII. törvény által előírt kötelezettségeknek is.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek