Kereskedelem
Tipográfia

A brit kereskedelmi intézet, az IGD öt trendet sorol fel, amelyek az USA kereskedelmére hatással lesznek.

1. Konszolidáció

Az USA élelmiszerkereskedelme évek óta az ott uralkodó kőkemény versenyről szól. Tavaly a két kereskedelmi vállalat, az Albertsons és a Safeway lezárta fúzióját, ezt követte az Ahold és a Delhaize, a Walgreens-Boots Alliance és a Rite Aid. Emellett jó néhány cég fizetésképtelenné vált, mint például az A&P, a Haggen, és a Fresh & Easy.

2. Kisebb formátumok

Jó néhány amerikai kereskedelmi vállalat napirendjén már évek óta elérendő célként szerepel a kisebb üzletek bevezetése. 2015-ben az Ahold, a Delhaize és a Target elkezdte a tervek megvalósítását, az új üzletek alapterülete 2000 nm körül mozog. A Lidl küszöbön álló belépése a piacra néhány amerikai kereskedelmi céget arra késztetett, hogy kisebb és hatékonyabb üzletegységeket fejlesszen ki. A Whole Foods Market újonnan bejelentette „365 Koncepcióját.”

3. Digitális rendelések

Az élelmiszerkereskedelemben 2015-ben az e-kereskedelem rohamosan fejlődött. A Walmart erőteljesen kitágította ezt a területet. A Kroger Cincinatti vonzáskörzetén túlra terjesztette ki szállításait, emellett számtalan kereskedő működik együtt az Instacarttal. Az olyan szolgáltatók, mint a Postmates vagy a Shipt lehetővé teszik a 7-Eleven és a Publix számára az online kereskedelembe való belépést.

4. Frissebb és egészségesebb

Azok a kereskedők, amelyek a friss és egészséges termékekre specializálták magukat, bővítik üzlethálózatukat. Bár látszólag a Whole Foods Market versenytársai egyre erősödnek, a vállalat 40 új üzletet tudott nyitni. A versenytárs, a Sprouts Farmers Market ebben az évben 30 új árusító helyet nyit. Az újonc Fresh Thyme Farmers Market üzlethálózata idén 28 üzlettel fog rendelkezni, ráadásul ezzel egy időben a hagyományos szupermarket jelentős mértékben bővíti natúr és bio árukészleteit.

5. Az óriások új erőre kapnak

Az óriások, a Walmart és a Target jelentős erőfeszítéseket tettek, hogy számtalan újítással növeljék gazdaságosságukat. A Walmartnak egymás után öt üzleti negyedévben sikerült növelni a bevételeit. Ehhez az e-kereskedelembe fektetett összegeken kívül nagy szerepe van annak, hogy az árusító helyeken is javultak a vevők tapasztalatai, amihez nagyban hozzájárult az új technológia és a képzett személyzet.

Hasonló a helyzet a Target esetében. A vállalat jelentős összegeket fektetett be az e-kereskedelembe, és ezzel párhuzamosan a vevők elvárásainak is jobban meg tudott felelni. Számtalan tesztet végeztek új termékeken, és ez a tendencia 2016-ban is folytatódni fog. Sikeres teszteredmények esetén az új termékeket és szolgáltatásokat ki fogják terjeszteni a teljes üzlethálózatra.

Az itt bemutatott trendek, valamint az ezzel járó konszolidáció 2016-ban is folytatódni fog. A kereskedelmi szövetségek száma tovább emelkedhet, a kisebb kereskedőkön lévő nyomás ennek megfelelően tovább nő. A következő 12 hónapban a kereskedelem rá lesz kényszerítve arra, hogy további összegeket áldozzon befektetésekre. Ez elsősorban az olyan árukészletekre és szolgáltatásokra vonatkozik, mint a friss termékek, az egészség, és a wellness. A hagyományos élelmiszerkereskedelem is egyre nagyobb szerephez fog jutni, hogy az amerikaiak egészségesek tudjanak maradni. Ez nem csak az eddig forgalmazott árukészletekre van hatással, hanem az üzlet layout-jára és a cég által nyújtott szolgáltatásokra is.

 

(Termékmix - 2016. feburári szám)

 

forrás: LP International

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok