Kereskedelem
Tipográfia

Dave Lewis, a Tesco Csoport igazgatótanácsának elnöke, hivatalosan először ismerte be – a Reuters hírügynökséggel folytatott beszélgetésben, – hogy az áruházlánc Lengyelországban maradásának feltétele a nyereségesség visszaszerzése.

Október 3-án szerdán, közvetlenül a Tesco 2018/2019. pénzügyi évének első félévi pénzügyi eredményeinek közzététele után, Dave Lewis határozottan közölte, hogy a lengyelországi üzletág szerkezetátalakításra összpontosít, ez jelenleg az egyetlen nem rentábilis piaca a konszernnek.
Lewis arra a kérdésre, hogy a Tesco kivonulhat-e Lengyelországból, megerősítette, hogy ha az üzletlánc nem képes nyereséget generálni a piacon, „kénytelen lesz olyan céget találni, amelyik ezt a helyzetet meg tudja oldani”.
Ezen a versenypályán más szereplőknek is meg kell jelenniük – mondta („It takes other parties to play in that space”).

Dave Lewis ugyanakkor hangsúlyozta, hogy jelen pillanatban a Tesconak van egy helyreállítási terve Lengyelország számára, és ő most erre koncentrál.
Igaz, hogy a Tesco vezetője nagyon feltételes módon, de fenntartja a lehetőségét a lengyelországi üzletág felszámolásának, azonban ha az üzletlánc Lengyelországban nem képes ténylegesen visszanyerni a tartós nyereségességet, Lewis bizonyára képes lesz meghozni ezt a nehéz döntést.

Még abban az időben, amikor az Unilevernél dolgozott, kapta a „Drastic Dave” (Drasztikus Dave) becenevet, éppen amiatt, hogy képes radikális lépéseket tenni. A Tesco vezérigazgatójaként sem kerülte el a fájdalmas döntéseket. Rögtön hivatali ideje kezdetén bezárta a streaming szolgáltatást nyújtó Blinkbox-ot, és nemrég megszüntetett egy egész online értékesítési csatornát, az iparcikkeket áruló Tesco Direct-et, amely nem volt rentábilis.
Azok között a szakértők között, akikkel a wiadomoscihandlowe.pl portál konzultált, túlnyomó részt az a vélemény, hogy amennyiben a Tesco valóban eljut a Lengyelországból való visszavonulásig, a legvalószínűbb a „szalámi forgatókönyv”. Az üzletág teljes egészében történő eladása nehéz lenne az üzletlánc mérete miatt – az UOKiK-nak (lengyel Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal) valószínűleg jelentős problémái lennének egy ilyen tranzakció elfogadásával, továbbá gondot jelentene a hajlandóságot mutató vevő megtalálása is.

Egyes elemzők véleménye szerint, a Tesco márka jelenleg nem a legfontosabb eszköze a cégnek Lengyelországban, amely egy ideje más szereplőkhöz képest kevesebbet invesztál az üzletek megjelenésébe, a marketingbe vagy a szerkezeti átalakításba, inkább a termékválaszték racionalizálására koncentrál. Ingatlanpiaci szakértők felhívják ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a Tesco azon ingatlanok többségének a tulajdonosa, ahol az üzletei elhelyezkednek. Ezek bizonyára nagyon értékesek. A legvalószínűbbnek az a forgatókönyv tűnik ebben a kontextusban, amely szerint egyesével értékesítik a tulajdonelemeket a lehető legjobb áron.
A Tesco áruházlánc Lengyelországban közel 400 hiper- és szupermarketet irányít.

Forrás: reuters.com , WH 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek