Kereskedelem
Tipográfia

Az Amazon nemrégiben vezette be Londonban és Birmingham-ben új szolgáltatását, a friss élelmiszerek házhozszállítását.

A cég más árucikkeket eddig is szállított házhoz, és most ezt a lehetőséget terjesztette ki a hűtött és fagyasztott termékekre. Az egy órán belüli házhozszállítás (AmazonPrimeNow) arról árulkodik, hogy a vállalat törekszik vásárlóinak frissen eljuttatni termékeit. A cég ezzel a különleges szolgáltatással természetesen az Amazon Prime tagjait akarja meglepni.
Az árukészlet jelenleg 50-60 termékből áll, amelyek hűtése jelenleg nem jelent plusz problémát, mivel a hűtött italoknak a hűtését eddig is megoldották. Az AmazonPrimeNow árukészlete 10 000 termékből áll, ezt a választékot egészítik ki a hűtött és fagyasztott árucikkek, amelyeket egy órán belül házhoz szállít a vállalat.

amazonfreshA logisztikai megoldások csúcsa az AmazonFresh, amelyet az USA néhány nagyvárosában már meg is valósítottak. A vállalat ezen hálózat üzemeltetését Nagy-Britanniában előreláthatólag 2016 elején kezdi el, de az Amazon már most terveket dolgoz ki arra vonatkozóan, hogy mi lesz a sorsa a hőmérséklet változásaira érzékeny termékeknek.
Ehhez a vállalat egy 25 000 nm nagyságú áruelosztó központot bérelt Bardonban, Leicestershire-ben, és mielőtt a AmazonFresh jövőre akcióba lendül, még egy áruelosztó központra van szükség.

Az Amazon a nem friss élelmiszerek elosztását jelenleg egy 30 000 nm nagyságú Logicor áruraktárban bonyolítja Surrey-ben, amelyet a Clegg Food Projekts rendezett be.

 

Joanne Denney-Finch felteszi a kérdést, hogy az AmazonFresh vajon mit tud nyújtani a brit élelmiszer kereskedelem számára. A vállalatnak mindenekelőtt be kell bizonyítania, hogy alkalmas arra, hogy friss termékeket szállítson házhoz, mivel egyelőre nem sok tapasztalattal rendelkezik.

Végül úgyis a fogyasztó dönt arról, hogy a vállalat új kísérlete mennyire sikeres. A vásárlók "ítélete" mellett legalább olyan fontos szerepet játszik az, hogy a friss termékek beszállítóival mennyire sikerül jó kapcsolatot kiépíteni. Amennyiben sikerül megfelelni a vevők elvárásainak, a cégnek hozzá kell kezdenie egy jól működő ellátási hálózat kiépítéséhez és működtetéséhez, anélkül, hogy probléma keletkezzen a hűtés folyamán. Az Amazon természetesen eléggé jól felszerelt ahhoz, hogy a jövő év folyamán mesteri módon léphessen be a „friss üzletbe”.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok