Trend
Tipográfia

Az amerikai szupermarket guru, Phil Lempert kutatásai és felmérései alapján előrevetítette a 2014 évi várható kereskedelmi tendenciákat.

A következtetései Amerikára vonatkoznak, azonban túlnyomórészt Európára is érvényesek. Meglátása szerint a mobiltechnológia jelentősége tovább fog nőni, hasonlóan a fogyasztók egyre növekvő tudásvágyához. Ez a vásárlónak könnyebb áttekinthetőséget, több kényelmet, könnyebb hozzáférést jelent az információkhoz és a közösségi hálókon történő tapasztalatcseréhez. Mindez szorosan összefügg a fiatalok gazdasági kompetenciájával, valamint a fiatal egyedülálló nők piaci jelentőségének növekedésével, akik az egészségesebb táplálkozást
választják. Phil Lempert a ConAga Foods megbízásával 110 ezer fogyasztót kérdezett meg. Az eredmények egyike szerint egyértelmű, hogy a csomagolás kialakítása
egyre fontosabb. Engedniük kell, hogy a fogyasztók a mobiltelefonjuk segítségével gyorsabban és könnyebben jussanak a kívánt információkhoz. A mobiltelefonokon mindez a QR kódok használatával egyetlen gombnyomással elérhetővé válik. Ráadásul egyre több applikáció lát napvilágot. További lehetőségeket nyújt a kiterjesztett valóság, a bluetooth vagy az NFC (Near Field Communication), melyekkel olyan információkhoz juthatunk, melyek a valóságban nem láthatóak, csak a mobil eszközön.
A szokások és módszerek, ahogy a fiatalok a mai technológiával bánnak, és ahogy ez a fogyasztást meghatározza, forradalmasítja a gyártók magatartását a fogyasztókkal való
interakciók során. Figyelembe kell venniük, hogy a közösségi hálók töretlen vonzerőt jelentenek, ahol az emberek hosszú ideje a hangjukat hallatják. Már nem csak a márka számít, hanem, hogy mi „trendi”. Ezzel a fogyasztók a folyamatok egyre lényegesebb elemévé válnak. Ezek a fogyasztók jelenleg családot alapítanak, éppen ezért nagyon fontos
a viselkedésük és a fogyasztói szokásaik tanulmányozása. Feltehetően egyre többet főznek otthon és egyre kevesebb pénzt költenek éttermekben. Az önálló háztartást vezető 27 éves kor feletti nők száma Amerikában 31 millió főt tesz ki. Ők körülbelül 50 milliárd dollárt költenek ételre és italra és a jobb minőségű gyorsételeket részesítik előnyben.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek