Trend
Tipográfia

shopeAz elkövetkező 5 évben a legtöbb országban várhatóan meg fognak duplázódni az élelmiszer-kereskedelemből származó online-bevételek.

Arra is megvan az esély, hogy Kínában ez az összeg megnégyszereződik - közölte a brit Institute of Grocery Distribution (IGD).
Kína ezen a területen 41 milliárd USA dollárral már ma vezeti a toplistát.
Nagy-Britannia áll a második helyen, és valószínűleg 5 évig meg tudja tartani ezt az előkelő helyet, amennyiben Japán nem fejlődik a vártnál nagyobb mértékben.
Franciaország 9 milliárd USA dolláros forgalma magasabb, mint az Egyesült Államokban, ám a helyük 2020-ig kicserélődhet. Németországban növekedés várható, de nem olyan mértékű, hogy a ranglétrán előkelőbb helyre kerülhessen.

Természetesen az online forgalom növekedése a fogyasztóktól is függ.
Olyan helyeken, ahol a vevők egy hektikus napirend áldozatai (ingázás a munkába, közlekedési dugók, dupla terhelés a munka és a háztartás miatt, érvényesülés a munkahelyen) az online vásárlás lehetősége jelentősen tehermentesítheti őket.
Azonban az is fontos szempont, hogy a fogyasztók nyitottak-e az innovatív technológiák felé. Ez a nyitottság nem azonos mértékű a különböző országokban és városokban.

Az IGD megállapította, hogy az elmúlt hónapban tízből három brit fogyasztó legalább egyszer online vásárolt élelmiszert. Ebből a csoportból tízből kilencen élelmiszer-szükségletük legnagyobb részét online vásárolták meg.

 

 

Az élelmiszerek online forgalma 2020

(milliárd USA dollár)

Az élelmiszerek online forgalma 2015

(milliárd USA dollár)

Kína 178 41
Egyesült Királyság 28 15
Japán 22 12
USA 18 7
Franciaország 16 9
Dél-Korea 13 7
Németország 6 3
Ausztrália 5 2
Belgium 2 1
Hollandia 2 0,5

                                                          

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok