Trend
Tipográfia

A diszkontok szinte minden olyan országban, ahol jelen vannak a piacon, átlagon felüli növekedési rátákat mutatnak fel. Néhány diszkontlánc a convenience irányába mozdul el.

Egyre több márka

Az elmúlt években a diszkontok kedvező árú saját márkás termékeikkel szereztek nevet maguknak, jelenleg ismert márkákat vesznek fel árukészletükbe, hogy erősítsék minőségi imidzsüket.

A vezető márkák gyártói egyre kevésbé tudnak elzárkózni a diszkont trendtől, és természetesen a diszkontok is alá vannak vetve egy stabilizálódási kényszernek (pl. az Egyesült Királyságban a Poundland átvette versenytársát, a 99p Stores-t).

Ez a vezető párosra, az Aldira és a Lidlre kevésbé érvényes, mint a kisebb kereskedőkre, mivel ez a két kereskedelmi vállalat új „harcterének” az USA-t választotta.

Az Aldi felkészül az egyre inkább beszivárgó Lidl üzletek elleni harcra, ami jelentős összegeket emészt fel, ez azonban a két nagyvállalatnak nem okoz problémát.

Helyet az új jövevényeknek

A közös diszkont-elv ellenére a kereskedő cégek messze nem egyformák. Egyesek a teljes választék és a szupermarket vonal irányába indultak el, a többi kereskedő azonban habozik megtenni ezt a lépést. A kompromisszumot nem ismerő hard diszkontok ármeghatározása a piacra újonnan belépni szándékozó vállalatoknak nyit kapukat, mint ahogyan az például legutóbb az Egyesült Királyságban az Easyfoodstore esetében történt. London néhány erősen frekventált ingázó székhelyén az Aldi már olyan üzleteket is tesztel, amelyek inkább a con­venience üzletekre hasonlítanak.

 

A Lidl gyorsabban nő, mint az Aldi

2015-ben a Lidl tovább csökkentette a közte és az Aldi közötti távolságot, és ez valószínűleg folytatódni is fog, mivel a Lidl a Planet Retail előrejelzése szerint az elkövetkező öt évben magasabb növekedési rátákat fog felmutatni, mint az Aldi.

Ha a kereskedelmi vállalatok top 10-es listáját szemügyre vesszük, észrevehetjük, hogy Észak-Amerika legnagyobb diszkontja, a Dollar General, az Aldi és a Lidl mögött a harmadik helyet foglalja el, de a két óriásvállalat bevételének mindössze egyharmadát éri el. A Walmarthoz hasonlóan a Dollar-stores üzletei eleinte élelmiszer árukészlet nélkül, vagy csak nagyon kevés élelmiszerrel startoltak, ez azonban időközben megváltozott. Manapság az élelmiszerek a Dollar-stores üzletekben is jelentősen növelik a forgalmat.

SOK Market, a győztes

Vessünk egy pillantást az elkövetkező öt évben a legmagasabb növekedési rátával rendelkező diszkontokra. Sokan nem is hinnék, de a három legnagyobb tempóban növekedő diszkontot Törökországban találjuk. Azt már tudjuk, hogy a németországi török lakosok előszeretettel vásárolnak be a diszkontokban, azonban ebben nem csak a kedvező árak játszanak szerepet.

A legnagyobb török diszkont, a BIM 2010-ben „mindössze” 2995 árusító hellyel rendelkezett, jelenleg már 5 400 üzletet mondhat magáénak. Tehát belátható időn belül a török diszkontok is bekerülhetnek a globális top 10 közé.

 

(TERMÉKMIX - 2016. májusi szám)

 

 

(forrás: LP International)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok