Trend
Tipográfia

Borfogyasztás tekintetében Kína a világon az ötödik helyen áll. A fogyasztás növekedését a növekvő hazai termelés is elősegíti. A nyugati országokban kedvelt ízek Kínában is elterjedtek. A kínai fogyasztó azonban még mindig nem barátkozott meg a fehérborral vagy a pezsgővel. Ez derül ki a Studie Research International Wine & Spirit Vinexpo szakvásár alkalmával ismertetett tanulmányából.

2011-ben Kínában (beleértve Hongkongot is) 153,3 millió karton  (9 liter/karton)) bort adtak el. 2007-hez képest ez 142 százalékos növekedést jelent. Az IWSR előrejelzései szerint a kínai borfogyasztás az elkövetkezendő három évben újabb 40 %-kal fog nőni.
Ebből 99,5 százalék esik a vörösborra; a maradék megoszlik a rozé- és fehérborok között. Pezsgőt eleinte szinte csak aperitifként fogyasztottak. A Moët&Chandon, Veuve Clicquot és Taittinger pezsgőmárkák a piacvezetők.
A bortermelő országok sorában Kína jelenleg Ausztrália, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, USA és Argentína mögött a 6. helyen áll. A fejenkénti fogyasztás tekintetében Kína még lemarad a nyugati országok mögött. 2011-ben a kínaiak évente 1,4 liter bort fogyasztottak, Franciaországban ez a mennyiség 53,2 liter volt. Az elkövetkezendő három évre Kínában 2,1 literre történő fogyasztásnövekedést prognosztizálnak.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek