Trend
Tipográfia

A brit fogyasztók több mint fele diszkontáruházakban vásárol. A Kantar Worldpanel megállapítása szerint az utóbbi 12 hónapban a Tesco, az Asda, a Sainsbury és a Morrison szupermarketek piaci részesedése visszaesett. Az adatok szerint a diszkontáruházakban vásárlók aránya a korábbi évi 46,1 százalékhoz képes a felmérés időszakában 50,1 százalékra nőtt, főleg az Aldinak és a Lidlnek köszönhetően.

Az Aldi 4,0 százalékos, míg a Lidl 3,1 százalékos piaci részesedést ért el. Mindkét német diszkontáruház örül a Nagy-Britanniában elért növekedési rátának, nekik sikerült egyre több vásárlót az üzleteikbe csábítani.
A Sainsbury és a Walmart leányvállalata, az Asda elkeseredetten csökkentik áraikat. Ennek ellenére vagy éppen ezért folyamatosan veszítenek piaci részesedésükből. A Sainsbury forgalma 1,8 százalékkal növekedett, habár a teljes piac 2,8 százalékkal nőtt. A Sainsbury eredménye viszonylag jónak számított, mivel a Tesco forgalomnövekedése csak 0,4 százalék volt, mialatt az Asda 0,6 százalékos, a Morrison pedig 0,8 százalékos bővülést ért el. Különösen a Tesco fejlődése volt csalódást keltő, mert a piacvezető 1 milliárd angol fontot fektetett be az úgynevezett „Fordulat” tervbe. A Tesco végül 1,3 százalékos növekedést jelentett. Végezetül mind az alacsony, mind a magas minőséget és szolgáltatást képviselők átlagos növekedést értek el. Ezt bizonyítják a Waitrose eredményei. A Kantar adatai szerint a Waitrose diszkontáruház-lánc 6,7 százalékos növekedést ért el. A megadott időszak adatai tekintettel vannak az élelmiszerárakat érintő 3 százalékos inflációs rátára.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok