Trend
Tipográfia

Németországban, Ausztriában és Svájcban (DACH) töretlen a kereslet a hazai élelmiszerek iránt – ez derül ki az A.T. Kearney vállalkozási tanácsadó cég tanulmányából.

Ehhez 2014 júniusában, a három országban 1000 fogyasztót kérdeztek meg. Az előző évvel szemben 35%-kal több fogyasztó vásárol heti rendszerességgel hazai élelmiszereket. Ráadásul azon fogyasztók száma, akik kosarában a hazai élelmiszerek aránya több mint 20%, egy éven belül 10 %-kal nőtt.

A „hazai termék” fogalmát továbbra sem definiálják egységesen, ám az áttekinthetőség nő azáltal, hogy Németországban bevezetik a „Regionalfenster” önkéntes megjelölést. Így a fogyasztók a hazai termékeket elsősorban a csomagolás és a felirat, valamint a kereskedelmi védjegy által ismerhetik fel. A DACH-fogyasztók 48%-a vásárol hazai élelmiszereket nagy szupermarketekben, 43% heti piacokon és biotermelőknél, 39% kis szupermarketekben, és 29% diszkontokban. A megkérdezettek döntésében elsősorban az íz és a frissesség játszik szerepet. Az elmúlt évben a kiskereskedelem sok intézkedést foganatosított, hogy kihasználja az egyre növekvő piaci lehetőséget, és további lehetőségeket is megcéloz azáltal, hogy továbbra is gondoskodik a kedvező árakról, folyamatosan bővíti kínálatát, valamint az áttekinthetőség növelésével erősíti a fogyasztók bizalmát.

Németországban, Ausztriában és Svájcban nőtt a kereslet a hazai termékek iránt. A megkérdezettek több mint 80 %-a vásárol hazai élelmiszereket havonta többször (2013: 72%), 65 % heti rendszerességgel (2013: 48%).

Nem könnyű számokban kifejezni, hogy mekkora az aránya a hazai élelmiszereknek. Ennek oka nem utolsósorban az, hogy a „hazai” értelmezése még nem egységes. Ez egyaránt érvényes a hagyományos úton előállított és a biotermékekre is. Ám továbbra sincs egységes definíciója a „hazai”-nak.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek