Trend
Tipográfia

Ilyen újdonságok jöhetnek idén az üzletágban: virágízek, gyökérporok, reishi gomba, ­puffasztott tengeri moszat és társaik. Bár Magyarországra nem minden divathullám gyűrűzik be, de jó részük előbb-utóbb nálunk is kifejti a hatását.

Az Amazon által éppen a legutóbb felvásárolt egészség­tudatos vásárlókra épülő bolthálózat, a Whole Foods minden héten milliókat szolgál ki, így van rálátása arra, hogy milyen élelmiszereket is fogyasztanak manapság a vásárlóik. Decemberben közétette, hogy az adatelemzéseik szerint milyen trendek megerősödésére számítanak 2018-ban.

A virág ízei

Az élelmiszeróriás úgy hiszi, hogy ­egyre több otthoni ­szakács és élelmiszergyártó fog virágokat adni az ételeihez, és nem díszítésként, hanem az íze miatt. Előrejelzésük szerint a levendulás latte, a hibisz­kuszos tea és bodzával bármi népszerű lesz. Emellett érdemes fel­készülni arra is, hogy mindennek rózsaíze lesz. A cég olyan érdekes ételpárosításra is felhívja a ­figyelmet, mint az ibolya és a mályvacukor.

Szuperporok

Ez a folyamat már elkezdődött, elég ha csak a matchára, a maca gyökérre, a kakaó­ra, a kurkumára, a spirulina algára, a kellevélre, a fűszernövények, vagy gyökerek porrá őrölt változataira gondolunk. A Whole Foods szerint a fogyasztók egyszerű porokkal fogják felütni a főztjüket ételkészítéskor, hogy egészségesebbek és ízletesebbek legyenek a fogásaik.

Funkcionális gombák

Egy újabb trend, amelyet az egészségtudatosság hajt, és ­emiatt a gombák szinte az élelmiszer­készítmények összes fajtájában megtalálhatóak lesznek. Az italok, mint a ­kávé, a tea, vagy a smoothie-k olyan gombákkal lesznek össze­párosítva, mint a reishi (pecsét­viaszgomba) vagy a chaga.

A Közel-Kelet lakomái

Az élelmiszeripari trendek szerint a vásárlók ma már a hummuszon és a falafelen túl is hajlandóak kóstolót tartani, és az unalomig ismert elemeken túl keresnek felfedezni valót a Közel-Kelet régiói­ból. Ennek megfelelően várható, hogy olyan összetevők is felerősödnek majd, mint a harissa, a zatar fűszerkeverék, a petrezselyem, a tahini és a szárított gyümölcsökből is jó pár fajta. A perzsa, az izraeli, a marokkói, a szíriai és a libanoni konyhára irányul majd a fókusz.

Átláthatóság 2.0

A csomagoláson egyre több információra van szüksége a vásárlónak, és arra, hogy az ikonok még jobban átláthatóbbak legyenek, ennek megfelelően a szupermarketek még jobban jelzik majd a GMO, a Fair Trade címkéit, emellett az össze­tevők, valamint az utánkövethetőség is lényeges elem lesz.

Csúcstechnika a növényeknél

Ma már a lehetetlennek tűnő vállalkozást is végrehajtották, és már készítettek olyan növényalapú burgert, amely még a húsevők igényeit is kielégíti. Most a Whole Foods szerint még több fehérjealapú növényi élelmiszert készítenek majd, hála az élelmiszeripari fejlesztések magas színvonalának. Még több olyan tej nélküli „tejtermék” várható, amelynek az íze legalább olyan finom, mint a tejet tartalmazóké. Még több növényalapú joghurt várható és több változat a mogyorótejre.

Puffasztott és pattogatott rágcsák

A technológiai fejlesztésekre hivatkozva az élelmiszerlánc azt állítja, hogy megjelent jó pár új extrudálási módszer. Ennek köszönhetően még több puffasztott termékre számíthatunk. Jöhetnek a zöldségropogósok, a puffasztott tészta, a puffasztott tengeri moszat és az ízesített puffasztott rizs is.

A taco villant

A Whole Foods elemzése szerint az Egyesült Államokban népszerű étel megváltoztatja azt, ahogy eddig, mint sós ­fogásra gondoltak rá, tehát készülhetünk arra, hogy a tacót desszertként lássuk viszont. Ugyancsak várható a tortillalap evolúció­ja, hiszen egyre többen vásárolják a klasszikus tésztalap valamilyen ettől eltérő variációját. Jöhetnek a leveles zöldségek, saláták, és az algák is a tacóba 2018-ban.

A gyökértől a szárig

Az irányzat, amely a növények összes elemét fel kívánja használni, még mindig él. Ez a magas szintű vendéglátásban már jó ideje kifejtette a hatását, de a Whole Foods szerint az élelmiszerlánc alsóbb régióiban is várhatjuk, hogy megjelenik. Az élelmiszerpazarlás 2017 nagy témája volt, így számíthatunk arra, hogy az élelmiszergyártók felülnek erre a hullámra, és még jobban az érdeklődés középpontjába kerülhet ez a terület. Készülhetünk arra, hogy olyan részekből készülő termékek jelennek meg a piacon, amelyek korábban a gyártók hulladékai voltak.

Egészségedre, buborék!

A szénsavas kávé, a különböző kivonatok buborékos meg­felelői mind egyre jobban terjednek. Számíthatunk arra, hogy minden felpezseg majd a közeljövőben, és teljesen új termékskála alakul ki a buborékokra épülve.

 

 

 

(forrás: Finedining Lovers)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek