A brit piackutató, a Research Farm igazgatója, Daniel Lucht meggyőződése szerint a helyhez kötött üzlethálózatok segítségével már nem lehet meghódítani a piacot. Ily módon nem is építhető fel világméretű kereskedelmi birodalom.

2016-ban a bioélelmiszerek fogyasztása 33 500 millió euró forgalmat generált Európában; 11,4%-kal magasabbat, mint az előző évben. Ebből 30 700 millió eurót az Európai Unió (+ 12 %) tett ki, mely az Egyesült Államok után a második legfontosabb piac.

Ilyen újdonságok jöhetnek idén az üzletágban: virágízek, gyökérporok, reishi gomba, ­puffasztott tengeri moszat és társaik. Bár Magyarországra nem minden divathullám gyűrűzik be, de jó részük előbb-utóbb nálunk is kifejti a hatását.

Az élelmiszerkereskedelemre vonatkozóan 2018-ra öt trendet azonosíthatunk. A brit Institute of Grocery Distribution (IGD) fejlődést jósol erre az évre. A vállalat az élelmiszer kiskereskedelemre vonatkozó elemzése a következő trendeket tekinti irányadónak.

Miközben az ezredfordulósok a rivaldafényben állnak, a babyboom generáció ­látszólag kikerült az élelmiszeripar fókuszából, azonban továbbra is vonzó és jelentős célcsoport maradt sajátságos szükségletekkel.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek