Külföld
Tipográfia

Az élelmiszerek online forgalma az elkövetkező 5 évben globálisan tovább fog növekedni. Az IGD piackutató vállalat továbbra is Németországot tekinti sereghajtónak, a vezető pozíciót Európában továbbra is Nagy-Britannia tölti be.

A 10 legmagasabb online élelmiszerforgalmat bonyolító ország évente összesen 147,9 milliárd USA dollár forgalmat bonyolít. A brit Institute of Grocery Dist­ri­bution (IGD) előrejelzése szerint ez 2023-ig évente 20%-kal emelkedhet, így a 10 ország bevétele 374,9 milliárdra nőhet. Ez a prognózis a felhasználók növekvő elvárásainak, valamint a gyors technológiai fejlődésnek köszönhető. Azonban a fogyasztói elvárások mai trendje (ár, minőség, convenience, gyorsaság, személyre szabott ajánlatok) is kedveznek a várható fejlődésnek, hiszen ezek az elvárások az élelmiszerek online kereskedelmére is kiterjednek. Azt azonban még nem tudni, hogy ezek az elvárások teljesíthetőek-e.

 

Kínában 31%-os éves növekedés várható

A legtöbb statisztikai növekedési előrejelzéssel ellentétben az online bevételek várható növekedése nem azokban az országokban a legmagasabb, amelyekben akad behoznivaló, hanem Kínában, ahol már ma is a legnagyobb a növekedés. Így a piackutatók abból indulnak ki, hogy Kínában az élelmiszerek online piaci részesedése az elkövetkező 5 évben 31%-os éves növekedést érhet el. Az IGD szerint Németország esetében ez az érték csupán a teljes élelmiszerforgalom 0,5%-a. Németország 1,2% piaci részesedéssel 5 év múlva is ezt a pozíciót mondhatja magáénak, bár az éves növekedési ráta 23% fölött van. Az abszolút számokat tekintve 2023-ig Kínában a várható plusz forgalom olyan magas lehet, minta top 10 forgalma összesen. Az online és az offline forgalmak közötti éles választóvonal előreláthatólag hamarosan eltűnhet, ez elsősorban az ázsiai országokra érvényes.

 

Nagy-Britannia marad az élen

A korábbi évekkel ellentétben az USA kereskedelme globális szempontból már nem irányadó, ha az élelmiszerek online forgalmáról van szó. Ennek ellenére az olyan vállalatok, mint az Instacart, a Shipt vagy a Home Chef hozzájárulnak ahhoz, hogy az innovatív ötletek hazája Amerika és valószínűleg ez a jövőben is így marad. A Walmart óriási befektetéseket eszközöl online forgalma további növelése érdekében, azonban az európai piacok is jelentős online élelmiszerforgalomra számíthatnak. Itt azonban a régi szabály érvényes, hogy a növekedés ott a legcsekélyebb, ahol magas a színvonal. Ezt erősíti a fejlődés Nagy-Britanniában. Európai szemmel nézve Nagy-Britannia a piaci részesedést és az abszolút értéket tekintve ma az élen van és ez a jövőben is így marad.

online tablazat

 

(LP International)

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek