A 2018-as pénzügyi évben a Schwarz csoport éves nettó értékesítése történetében először meghaladta a 100 milliárd eurót.

Ebből a bevétel két harmadát az üzletlánc külföldi részlegei termelték ki. Az iparcikkek online eladása megduplázódott - közli a Lebensmittel Praxis.

A Schwarz csoport a 2018-as pénzügyi évben nettó 104,3 milliárd eurót jegyzett. Egy évvel korábban ez az érték 96,9 milliárd euró volt, ami 7,4 százalékos növekedést jelent.

A Lidl üzlethálózatának értékesítése 8,8 százalékkal nőtt, elérte a 81,2 milliárd eurót. A Kaufland kis növekedést jegyzett 1,6 százalékkal, elérte a 22,6 milliárd eurót. A vállalatcsoport ezzel megerősítette legnagyobb kiskereskedelmi cégként a pozícióját Európában - jelenti az LP International.

Az üzlethálózat külföldi részlegeiben az értékesítés növekedése magasabb volt a csoport átlagánál, 9,1 százalékot tett ki, ennek köszönhetően a nemzetközi forgalom az összes eladás két harmadáért felel jelenleg. Németországban a Lidl és a Kaufland üzletei összesen nettó 37 milliárd euró értékben adtak el árut.

A Schwarz csoport jelenleg Európa, az USA és Ausztrália 30 piacán működik. A terjeszkedés legújabb iránya Szerbia, ahol az üzletlánc az elmúlt évben jelent meg.

Hat országban, köztük Németországban, a csoport a Lidl Digital szolgáltatását is kínálja, amelyet összesen több mint 12 millió fogyasztó használ. A non-food árucikkek online értékesítése a tavalyi pénzügyi évben 56 százalékos volt. Gyorsan növekszik a Kaufland mobilapplikációjának népszerűsége, amely egyebek között digitális vásárlási segédként szolgál és ételreceptek súgóját kínálja.

Németországban kiegészítő bevételi forrás az újrahasznosítás. A Tönsmeier cég felvásárlásával, amely tavaly zajlott le, ez az üzletág 500 millió eurót meghaladó értékesítést generált. Az újrahasznosítás jelenleg a konszern kiegészítő tevékenységének fontos területévé válik. Ezen a téren üzleti partnerek lesznek a helyi önkormányzatok és a közepes vállalatok. A vállalatcsoport ötéves távlatában ebben az üzleti szegmensben 50 százalékos növekedést tervez 750 millió eurós nagyságrendben.

A 2019-es prognózis szerint a Schwarz csoporttól hasonlóan dinamikus növekedést lehet várni, mint az elmúlt évben. E várakozások teljesülésében fontos szerepet játszanak Németországban a kiskereskedelemben várható kollektív munkaszerződési tárgyalások. Sok függ a világban zajló általános gazdasági konjunktúrától is.

 

 

Forrás: lebensmittelpraxis.de