2018-ban az Auchan áruházlánc bevételeit főként Európában (62%) és az ázsiai csendes-óceáni térségben (38%) generálták.

Közép-Keletről és Afrikából a bevételek kevesebb mint 1%-a származik. Az Edge by Ascential jelentése szerint az üzletlánc gyorsan fog növekedni Ázsiában, különösen Kínában. Európában viszont csökkenni fog az Auchan hipermarketek száma, amelyek a kiskereskedelmi vállalat üzleti tevékenységének alapját képezik.
Az Edge elemzőinek prognózisa szerint öt év távlatában az Auchan gyorsan fogja növelni értékesítéseit az ázsiai csendes-óceáni térségben. A növekedés ösztönözni fogja főként a kínai RT Mart hipermarketlánc fejlődését - 2023-ig 35 új üzletet nyithatnak meg.
2018-ban már az áruházlánc teljes bevételének 22,7%-a a Távol-Keletről származott, míg az anyaországból, Franciaországból 17,8% (Lengyelországból 3%). 2018-2023 között az Auchan értékesítési növekedésének felét Kínában fogják generálni. A hipermarketek száma az egész ázsiai csendes-óceáni térségben ebben az időszakban 524-ről 586-ra fog növekedni. Az új egységek főként Kínában és Vietnamban jönnek létre.

Az Edge prognózisa szerint Európában 2023-ra a hipermarketek számának csökkenése várható: 450-ről 439-re - bezárásra kerülnek áruházak Oroszországban, Franciaországban, Olaszországban és Romániában. A problémák fő oka Oroszország lesz a gazdasági szankciók, a gazdaság lassulása és a Nyugat-Európával való viszony strukturális problémái miatt.
A hipermarketek maradnak az Auchan áruházlánc domináns értékesítési csatornái. Ez az üzletforma 2018-2023 távlataiban 16,9 milliárd dollárral fogja növelni az eladásait globális méretekben - ez jelentősen több, mint a szupermarketek és a convenience-üzletek forgalma. Magában Kínában a nagy formátumú üzletek eladásai 11 milliárd dollárral növekedhetnek.

A jelentés szerzői rámutatnak, hogy az Auchan nem feledkezik meg a convenience-üzletekről. Igazság szerint a My Auchan hálózat 2018-ban közel 18 millió dollár mértékű eladást jegyzett, míg 2023 távlatában ez csaknem 14-szeresére növekedhet.
Az összértékesítésben az élelmiszer marad a legfontosabb kategória. Ez fog a leggyorsabban növekedni - a következő öt évben az élelmiszercikkek összes eladása 11,9 milliárd dollárral fog növekedni, míg minden egyéb kategóriába tartozó termék összesen 9,9 milliárd dollár bevételt fog eredményezni.
Jelenleg a kiskereskedelmi vállalat összes eladásának 53,2%-át az élelmiszercikkek teszik ki.
Az eladási érték szempontjából második kategória az egészség és szépség. 2018-ban közel 9 milliárd dollár értékű terméket adtak el ebben a kategóriában. 2023 távlatában az ebbe a típusba tartozó eladások értéke abszolút számokban 2,8 milliárd dollárral fog nőni.
Az egészség és szépség kategóriája 13,4% részesedéssel bír az Auchan összes értékesítésében. Ebből a szempontból a harmadik kategória a háztartási cikkek és állattartással kapcsolatos termékek - 7,6% részesedéssel.

 


Forrás: Edge by Ascential, Auchan Retailer Planning Snapshot