Polc
Tipográfia

Elmúltak azok az idők, amikor minden előzetes információkérés nélkül tették kosaraikba a vásárlók a bőrápoló termékeket, a fogyasztók ma már sokkal
tudatosabban választják ki kozmetikumaikat.

Tudatos választások

Napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő üzletága az egészséges életmódot kiszolgáló termelés és kereskedés. A kozmetikusok és a bőrgyógyászok szerint a szépség- és bőrápolás ideális időszaka az őszi-téli idény. A tudatos vásárlók egyre gyakrabban fordulnak a bio-, natúr kozmetikumok felé, miután lehetőség szerint szakember segítségével felmérik, hogy a nyári napsütés, a klóros uszodavíz és a sós tengervíz mennyire vette igénybe a bőrüket.

A fogyasztók szokásait is követve napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő üzletága lett az egészséges életmódot kiszolgáló termelés és kereskedés. A tudatosan vásárlók száma rohamosan nő, és ez a tendencia nemcsak Magyarországra érvényes, hanem Európa számos országában megfigyelhető.
Maximálisan és minden cseppjében, grammjában megjelenik az egészségtudatosság a MosóMami termékeiben, tudtuk meg a vállalat ügyvezetőjétől. „A mi mottónk, hogy vállaljuk az összetevőket és az apróbetűket, csak így maradhatunk hűek  a vásárlóinkhoz és önmagunkhoz” – magyarázta a MosóMami Kft. ügyvezetője. Radnai Krisztina fontosnak tartja, hogy a sokéves tapasztalat, a továbbképzések mindig segítenek abban, hogy a megrendelők igényéhez igazodva biztonságos natúrkozmetikum születhessen.
Az egészségtudatosság egyre inkább megmutatkozik a testápolási, tisztálkodási szerek vásárlása tekintetében is. A vásárlók odafigyelnek arra, mit kennek a bőrükre, és ezáltal mi jut be a szervezetükbe, így egyre többen igyekez­nek kerülni az egészségre ártalmas összetevőket tartalmazó készítményeket. A Dermaflora Paris 0% termékei számukra jelentenek ideális választást.
A terméket forgalmazó Malen Kft. ügyvezető igazgatója, Rátóti Orsolya elmondta: a termékcsalád árait igyekeztek úgy meghatározni, hogy az mindenki számára elérhetővé váljon, akinek fontos az egészsége, így kategóriájában kiemelkedően jó ár-érték aránnyal rendelkező termékcsaládról van szó.

Több mint szépség

Az egészséges életmód követői egyre többen vannak a világban, így hazánkban is.
Rátóti Orsolya szerint erre az életformára azonban ma már nem csak az étkezés és sport terén mutatkozik igény. „Egyre többen szeretnének ugyanis olyan kozmetikumokat használni, amelyek megfelelő hatékonyságúak ugyan, de nem tartalmaznak egészségre ártalmas összetevőket, vegyszereket” – hangsúlyozta Rátóti Orsolya, hozzátéve, hogy a tudatosság mellett egyre többen keresik ezeket a termékeket, olyan emberek is, akiknek érzékeny a bőrük, vagy allergiásak, amit nem csupán a levegő­ben található magas pollenkoncentráció okozhat, hanem a szervezetünket, így bőrünket is ért, egyre növekvő kémiai terhelés is. Mindezek alapján érthető, hogy nő a kereslet olyan testápolási szerek és kozmetikumok iránt, melyek minél kevesebb kemikáliát tartalmaznak, erre pedig a Dermaflora Paris 0% termékei megoldást nyújtanak.
A családi vállalkozásként létrejött öko mosószereket, natúr testápolási termékeket, minőségi szappankészítési alapanyagokat gyártó és forgalmazó MosóMami Kft. elsősorban az egészségtudatosság – a mosószerek, kozmetikumok okozta kiütésekre és kemikáliák okozta természeti károkra gondolva – nevében alakult. A vállalat egyik ügyvezetője, Radnai Krisztina a Termékmixnek elmondta, hogy a MosóMami termékei a natúrkozmetikai és háztartás vegyipari piacon belül otimalizáltak ár-érték arányukkal, bio és Ecocert minősítésű összetevőikkel a mindenki számára elérhető természetes megoldásokat kínálják.

A natúr kozmetikumok termékpalettáját tekintve a Dermaflora Paris 0% termékcsaládot az egészségtudatos vásárlók számára fejlesztették ki. A márka tagjai – dezodorok, tusfürdők, testápolók, samponok és arcápolási készítmények – ugyanis nem tartalmazzák azokat a káros anyagokat, amelyeket a piacon fellelhető átlagos tisztálkodási, testápolási termékek, tudtuk meg a Malen Kft. ügyvezető igazgatójától. Rátóti Orsolya elmondta, hogy a habzás, a tartósítás, vagy a pórusok elzárásával járó izzadás visszaszorítása érdekében olyan anyagokat is használhatnak az ilyen készítményekben, melyek ártalmasak lehetnek az egészségre, mint az alumínium, a parabén, az SLES, vagy az alkohol. „Ezeket az összetevőket a Dermaflora termékcsalád nem tartalmazza, így az egészségtudatos vásárlók mellett az érzékeny bőrűek, illetve allergiától szenvedők is használhatják” – ismertette az ügyvezető igazgató.

Nemtől független a vásárlás


Ha natúr kozmetikumokról van szó, óhatatlanul felmerül a kérdés, mennyire jellemző az az általános nézet, hogy a nők nagyobb kedvvel veszik le a polcokról a termékeket, mint a férfiak? „Úgy vélem, hogy a nők között valószínűsíthetőn többen vannak, akik odafigyelnek arra, milyen kozmetikumot használnak, de férfiak körében is nő az igény az ilyen termékek iránt” – hangsúlyozta Rátóti Orsolya.
Az ügyvezetőtől megtudtuk, hogy a Dermaflora Sensitive családja teljesen illatmentes, ezért férfiak is bátran használhatják, illetve az allergénmentes aloe verát tartalmazó Natural család friss, üde illata is tökéletes lehet számukra. „A Malen Kft. által forgalmazott Dermaflora termékeit nők és férfiak egyaránt használhatják, hiszen mindenki számára ideális választás, aki figyel az egészségére.”

A MosóMami Kft. ügyvezetője elmondta, hogy tapasztalatai szerint a tinikorosztály képviselői és a fiatal felnőttek kitűnően tájékozottak, és nagyon zöld szemléletűek; „felismerték a fenntartható alapanyagok és a magyar termékek fontosságát.” Mellettük a kisgyermekes családok a fő célcsoport, ők egyaránt vásárolnak maguknak, de idősödő szüleiknek is, hiszen a natúr kozmetikum használata ma már az egészségtudatos életmód szerves része.
Radnai Krisztina megemlítette, hogy a szokásoknak megfelelően a nők még mindig több figyelmet és pénzt fordítanak kozmetikumokra, „különválasztják a reggeli és esti szépségápolási rutinjukat” – tette hozzá az ügyvezető, aki szerint a női vásárlók – biológiai okoknál fogva is – már kora tizenévesen potenciális vásárlók. Családanyaként pedig főleg ők döntenek, milyen kozmetikum kerüljön a kosárba bevásárláskor. „A férfiak jobban kedvelik a „minden egyben” megoldásokat, úgy tisztálkodás, mint bőrápolás terén, tipikus példa a bőr- és szakállápoló 2in1 termékek jelenléte.
Továbbá fontos nekik a partnerük véleménye, amikor kozmetikum választásról van szó” – ismertette tapasztalatait a MosóMami Kft. ügyvezetője.
Mint megtudtuk, a natúr kozmetikai termékeket gyártó cég célja, hogy olyan árakat biztosítsanak, ahol mindenkinek tisztességes árrés jut, de eladható a termék és fogyásra lehet számítani. Radnai Krisztina felhívta rá a figyelmet, hogy természetesen prémiumra is mindig szükség van, nagyjából 30%-kal drágábbak ezek a termékek a speciális hatóanyagok (hialuronsav, kollagén) és csomagolás miatt.
„A natúr kozmetikum termékkörben meg kell érteni, hogy csak felfelé van, lefelé nincs. Nem lehet kihozni egy folyékony kézmosót 160 forintból” – magyarázta a szakember, aki elmondta: a MosóMami marketing osztálya szorosan együttműködik a termékfejlesztőkkel, így a kémia nyelvét lefordítják a vásárlók nyelvére a címkén keresztül. Mindemellett profi termékfotókkal, leírásokkal, adatbázissal támogatják partnereiket.

Stabil a vásárlói kör
A GfK Shopping Monitor, amely a vásárlási szokásokat és azok változását követi nyomon időről időre, 2010-ben, hat évvel ezelőtt kiadott felmérése szerint a vásárlói tudatosságot mérő skálán „igazán tudatos” vásárlónak minősítettek aránya már emelkedést mutatott, azonban a termékek kiválasztásakor az egészség- és környezetvédelmi szempontokat még kevésbé tartották olyan fontosnak, mint azt gondolnánk.
A legutóbb elkészült GfK Shopping Monitor adataiból az derül ki, hogy a 2010 táján kirajzolódott trendek tartják magukat a háztartások fogyasztási döntéseiben, és a tudatos vásárlók aránya is hasonlóan alakul, illetve valamennyire növekedő tendenciát mutat.
A fogyasztók ma már sokkal tudatosabban választják ki kozmetikumaikat. Ők a legkevésbé árérzékeny vásárlók, és körükben nagyon divatos a natúr szappanok és más arc- és testápolási termékek vásárlása és használata. A bio- és vegyszermentes termékekkel foglalkozó vállalkozások tapasztalataiból leszűrhető, hogy nemcsak az offline, de az online kereskedelem is folyamatos növekvő tendenciát mutat.
A GfK E-commerce Riportjának hazánkban legutóbb 2015-ben mért felmérése alapján elmondható, hogy noha a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, az internetes értékesítések során évről évre egyre nagyobb az átlagos rendelési érték, öko tisztítószerekre, natúr kozmetikumokra, és kozmetikai alapanyagokra.

 

 

 

(Termékmix - 2016. novemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok