Szendvics

Polc
Tipográfia

A klasszikus szeletelt felvágottak mellett egyre nagyobb a különleges ízesítésű termékek iránti érdeklődés. A szeletelt felvágottak választásakor a fogyasztók számára kiemelten fontos a termékek frissessége és a csemege- és önkiszolgáló pultban való kihelyezés jellege.

Keresett szeletelt felvágottak
A szeletelt felvágott húskészítménytermékek olyan termékcsoportok, amelyeknek fontos szerepe van a piacon. A Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) elnöke, Éder Tamás 2018 tavaszán úgy vélekedett, hogy az év során az ágazat szereplőire jelentős kihívások várnak, hiszen a magyar húsiparnak a nemzetközi versenytársak nagy többségénél drágább alapanyagból kell dolgoznia, a húságazat pedig képtelen az alapanyag és a munkabérek növekedéséből fakadó önköltség-növekedés teljes mértékű beépítésére a fogyasztói árakba.

„A vállalkozások vezetőinek a szokásosnál is nagyobb figyelemmel kell követni a piaci folyamatokat és késznek kell lenniük akár nagyon jelentős, gyors döntések meghozatalára is”.

A különféle hústermékeket és húskészítményeket a fogyasztók általában bizalmi alapon veszik meg, ezért főként azoktól az eladóktól vásárolnak, akiket már korábbról ismernek és árujuk minőségével elégedettek, illetve azokat az előre szeletelt és csomagolt vagy a csemegepultnál szeletelt felvágott termékeket teszik kosarukba, amelyek megbízható­ságáról meg vannak győződve. Ezzel együtt megfigyel­hető, hogy a minőségi termékek iránti kereslet növekedése – a fogyasztók ma elsősorban a kisebb mennyiségű mesterséges adalékot, jobb ízesítést és a kényelmesebb fogyaszthatóságot választják – árnövekedéssel jár. Azonban Éder Tamás közlése szerint a lakosság jövedelmének erősödésével kimutathatóan növekszik a kereslet a szeletelt felvágott termékek iránt.

Minden részletet figyelembe véve – akár a csemegepultnál kérhető, akár az önkiszolgáló pultnál elérhető termékekről van szó –, fontos, hogy az áru esztétikailag és világosan elrendezve legyen kihelyezve, lehetőleg egy adott mintát követve.

Kedvencek minden napra
A Kométa ’99 Zrt. a téliszalámirúdtól a sonkákig, a virslitől a szeletelt felvágottakig széles palettát kínál a fogyasztók számára. „A Kométa a felvágottak piacának egyik ­legmeghatározóbb szereplője, kínálatunkban található Magyarország legkedveltebb felvágottja, a Mindennap Finom!, „kockás” felvágottjai közül a Kockás Olasz felvágott” – ismertette a Kométa ’99 Zrt. marketing­igazgatója.

Bódi Krisztinától megtudtuk, hogy a gyártó felvágottcsaládjában a megszokott kedvencek mellett különlegességek is megtalálhatók, például a Mindennap Finom! Tavaszi felvágott vagy a Minden­nap Finom! Fokhagymás szelet. A Kométa felvágottak azoknak készülnek, akik finom ízeket, kiváló minőséget szeretnének kapni jó ár-érték arányban.

„Célunk, hogy ezen szempontok szerint minél több fogyasztó válassza a Kométa termékeket. Jó szívvel ajánljuk minden korosztálynak és saját családunknak egyaránt” – jegyezte meg Bódi Krisztina. A felvágottfogyasztók kedvence továbbra is a csemegepultban kapható rudas kiszerelés, de egyre erősödik az önkiszolgáló termékek piaca. Mint megtudtuk, a Kométa szeletelt előrecsomagolt felvágottak a piaci átlagnál nagyobb töltősúllyal kerülnek forgalomba, így akár egy nagyobb család is bátran választhatja azokat és ezáltal a termékek a kevesebb fajlagos csomagolóanyag miatt kisebb környezeti terhelést jelentenek.

„Természetesen egy eladáshelyi aktivitás erősen befolyásoló lehet. A Kométa Olasz felvágott esetében a fogyasztók ragaszkodnak kiváló minőségű kedvencükhöz, ezt értékesítési számainkban is tapasztaljuk” – fűzte hozzá Bódi Krisztina. A magyar fogyasztók árérzékenyek, azonban egyre tudatosabbak, így egyre többen keresik a magasabb beltartalmi értékű termékeket. A helyes táplálkozást követők számára is teljes körű kínálatot nyújt a vállalat, hiszen mára már a Kométa márkatermékei nemcsak szójamentesek, de hozzáadott glutén-, laktóz- és glutamátmentesek is. „Legújabb fejlesztésünk, hogy vállalatunk a kék címkével jelölt termékei sótartalmát 25%-kal csökkentette úgy, hogy azok ízélménye változatlan maradt. Ezzel párhuzamosan megjelent a felvágottkategóriában a kitűnő minőségű Gold termékcsalád, melynek tagjai szójamentesek, hozzáadott glutén-, laktóz- és glutamátmentesek és nem tartalmaznak mesterséges színezéket sem. A termékcsaládban jelenleg Kométa Gold Olasz felvágott és Kométa Gold Párizsi szerepel” – ismertette a marketingigazgató.

felvagott52416230 l

 

Széles kínálat megújult külsőben
Az 1992-ben alakult pécsi székhelyű, osztrák–magyar tulajdonú eFeF Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. baromfihús továbbfeldolgozásával, csirke- és pulykahús-alapanyagú készítmények gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. „Jelenleg kimondottan a »felvágott« kategóriának megfelelő terméket nem gyártunk. A hangsúlyt a szeletelt sonkákra helyeztük és a jövőben is a minőségi magas hústartalommal rendelkező termékek fejlesztésére fókuszálunk” – ismertette Farkas Zsolt, az eFeF Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. kereskedelmi vezetője, hozzátéve: általános tendencia, hogy egyre több az ún. „tudatos” vásárló, aki előnyben részesíti a felvágottak helyett a sonkánkat. A cég legsikeresebb sonkái a magyaros ízeket kedvelők körében a paprikás bevonattal és fokhagymás bevonattal rendelkező pulyka- és csirkesonkák. Noha ma még mindig nagy kedveltségnek örvendenek a tradicionális felvágottak, Farkas Zsolt elárulta, hogy az eFeF termékpalettáját tekintve erőteljesen növekvő kereslet érzékelhető a friss, fűszerezett csirketermékek esetében.

Mint megtudtuk, az utóbbi időszak vásárlói szokásainak változását nézve megfigyelhető, hogy erőteljesen elmozdult a szeletelt kis kiszerelés (80–120 g) irányába. „Hogy az eFeF húskészítményeinek kik az elsődleges fogyasztói, elég nehéz lenne behatárolni, de mivel erőteljesen kommunikáljuk a csomagoláson a mentességeket, és a lakosság közel 1/3-a kortól függetlenül érintett valamilyen »ételintoleranciában«, ezért a kisgyermekektől kezdve az időskorúak is vásárolják” – tudtuk meg a kereskedelmi vezetőtől. Farkas Zsolt elárulta, hogy sajnos az árérzékenység ma is jellemzi a fogyasztókat, és várhatóan a jövőben is jelen lesz a piacon, éppen ezért a nagyobb hálózatokban és a cég nagykereskedői hálózatán keresztül különféle árakciókkal próbálnak kedvezni a vásárlóknak. Farkas Zsolttól megtudtuk, hogy 2018 júliusában ért véget az eFeF teljes szeletelt termékpalettájának a dizájnváltása, mely magában foglalja a cég logójának a mai kor fiatalos lendülethez való igazítását és egy letisztult színvilág megjelenését.

„A dizájnmegújulás mellett folyamatosan törekszünk, hogy új »innovatív« megoldásokkal jelenjünk meg a piacon. Legújabb termékfejlesztésünk az ALPI márkanév alatt forgalomba hozott termékcsaládunk, amely GMO-mentes, natúr és fűszerezett termékeink, valamint szeletelt csirke- és pulykamellsonkák. Természetesen a GMO-mentesség mellett a további mentességek, mint glutén-, laktóz- és ízfokozó-mentesség erre a termékcsaládra is igaz. Kiváló ár-érték aránya is nagyon kedvező” – fűzte hozzá Farkas Zsolt.

A hagyományostól a fűszeresig

„A Lidl Magyarország tapasztalatai alapján elmondható, hogy a kereslet növekedése a felvágottak, a sonka- és a szalámikategóriába tartozó termékek esetében is meg­figyelhető. A növekedés a termékek megbízhatóságában, a kiváló ár-érték arányban, valamint a termékek magyar származásában rejlik” – fogalmazott Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Mint megtudtuk, az elmúlt években megfigyelhető, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak és nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra, így egyre fontosabb a termékek magas hústartalma vagy az adalékanyag-tartalom, minél kevesebb az adalékanyagszám, annál szívesebben választja a vásárló. A Lidl Magyarország az említett szempontok kiszolgálását szem előtt tartva fejleszti szortimentjét. Tőzsér Judit elmondta: a Lidl Magyarország fő törekvése, hogy a vállalat áruházaiban minden célcsoport megtalálhassa mind a minőségi elvárásaiknak, mind pedig az ízlésüknek megfelelő termékeket. A vásárlók továbbra is a kényelmi, a szeletelt és a kisebb kiszerelésű termékeket részesítik előnyben. A vállalati kommunikációs vezető megemlítette, hogy például a Lidl a gyermekeknek kíván kedvezni a Pikok „Piratki” termékeivel, ezen húskészítmények magas hústartalommal rendelkeznek, viszont tartósítószer-, színezék- és ízfokozómentesek.

„A vásárlók visszajelzései alapján elmondható, hogy a legkedveltebbek közé a klasszikus, a csemege, a sajtos, a csípős, a fokhagymás és a füstölt ízek tartoznak. A szeletelt sonkák esetében a fűszerkérges bevonatú termékek kedveltek. A csemege- és a paprikás változatban is elérhető Pikok Pannónia Téliszalámi közkedveltségét jól mutatja, hogy hazánkban a vásárlói elégedettség nyomán igény mutatkozott a 400 grammos rúd szeletelt formában történő árusítására is” – ismertette Tőzsér Judit.

A vállalati kommunikációs vezető hangsúlyozta, hogy a Lidl kiváló minőségű saját márkás termékei, úgy mint a Pikok Pannónia Paprikás szalámi, a Dulano Pulykamell szeletek vagy a Baroni szeletelt sertéspárizsi termékek az elmúlt időszakban több online termékteszt győzteseként kerültek ki, „melyek a vásárlók körében is nagy népszerűségnek örvendenek”. „A csomagolt, szeletelt termékek hűtést igényelnek, ezért kiemelten fontos az élelmiszer-biztonsági szempontok betartása. Akár védőgázas, akár vákuumos a csomagolás, számtalan előnyt kínálnak a vásárlónak, ezek közé tartozik a csomagolás felbontása nélkül hosszabb eltarthatóság, könnyen szállítható utazás vagy kirándulás esetén és nem utolsó szempont a praktikusan zárható csomagolás” – említette Tőzsér Judit, aki elárulta, hogy a Lidl saját márkás szeletelt húskészítmények csomagolása tekintetében a hangsúly a terméken van, ezért az egyszerű, átlátható, vevőbarát dizájnra törekszik a vállalat, ahol a csomagolás nem fedi el a terméket. A csomagoláson minden szükséges információ megtalálható, melyek segítik a vásárlót a termék összetevőivel kapcsolatos eligazodásban.

A Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője elmondta, hogy a vállalat kiemelt figyelmet fordít a vásárlói igények magas szinten történő kiszolgálására és maximális lefedésére, ennek megfelelően a vállalat évről évre igyekszik szélesíteni és fejleszteni termékkínálatát a legnépszerűbb fogyasztói trendek figyelembevételével. „Ezen túlmenően a Lidl Magyarország számára fontos, hogy a vásárlói igények megváltozására többek között új termékek bevezetésével, termékfejlesztéssel a lehető legrövidebb idő alatt reagáljon. Így a közkedvelt Dulano-termékcsaládban bevezetésre kerültek a biohúskészítmények” – fűzte hozzá Tőzsér Judit.

Mint megtudtuk, a Lidl Magyarország számára nagy jelentőséggel bírnak a saját márkás termékek, hiszen az ezek által képviselt ár-érték arány tükrözi a Lidl alapvető filozófiáját, mely a vállalat szlogenjében is megmutatkozik: Minőség, frissesség, ár, egészség. „A szeletelt termékek közötti választás esetén is elmondható, hogy a döntés meghozatalakor a tudatosság egyre inkább jellemző, a vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a termékek minőségére, melyért sok esetben több pénzt is hajlandóak kiadni, ezért a kiváló ár-érték arányú termékeket keresik elsősorban” – említette Tőzsér Judit.

Bővülő minőségi kínálat

A szeletelt felvágottakat korosztálytól függetlenül – és időnként függetlenül attól, hogy kinek szánják a terméket – nagyon széles fogyasztói réteg kedveli, nem lehet elsődleges célcsoportot meghatározni. Az ALDI elárulta, hogy a fiatalok körében is kedvelt termékkörről van szó, ők elsősorban iskolai szendvicshez, tízóraihoz választják az árucikket. „Példaként említhetők a gyerekeknek szánt párizsi vagy koktél frankfurti virsli termékek, amelyeket felnőttek is előszeretettel vásárolnak, hiszen nem tartalmaznak színezéket, ízfokozó hozzáadása nélkül készülnek, illetve laktóz-, szója- és gluténmentesek is egyszerre” – ismertette az ALDI.

Az ALDI tapasztalatai szerint a magyar fogyasztók továbbra is kedvelik a tradicionális felvágottakat, így az Olasz, Zala felvágottak, a közkedvelt párizsiféleségek, amelyek nagyon kedvező, 199 forint/150 g-os áron kaphatók. A disznó­sajt szintén keresett a diszkontáruházlánc üzleteiben. A hagyományos ízek mellett a legkedveltebb termékek a magyaros, paprikás-csípős verziók, de nagy népszerűségnek örvendenek a különleges fűszeres kéreggel készülő termékek is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tradicionális ízek mellett különösen népszerűek az olasz típusú termékek. „Az ALDI olaszországi üzletnyitásainak köszönhetően hamarosan Magyarországon is számos magas minőségű, eredeti olasz hústermék lesz kapható, egy újabb érv a vásárlók­nak, hogy az ALDI-t válasszák” – fogalmazott az ALDI.

„Ezzel együtt – mint a legtöbb termékkategóriában – itt is nő az igény a magasabb minőségű, ezzel együtt magasabb hústartalmú termékek iránt: elsősorban a hosszú érlelésű, magas hús-, de alacsony víztartalmú kolbászokat, illetve szalámikat, valamint a magas hústartalmú, elsősorban csirke­mellből vagy sertéscombból készülő sonkákat keresik vásárlóink”. Az ALDI elárulta, hogy a cég kiemelt figyelmet fordít az egészséges táplálkozás híveire, illetve az ételintoleranciával érintettekre, így szinte minden a diszkontláncnál kapható laktóz-, illetve gluténmentes húskészítmény, amit a csomagoláson ellenőrizhetnek a vásárlók. A kategóriát nézve megfigyelhető, hogy a szeletelt hústermékek mellett még a vegetáriánus szendvicsfeltétek is közkedveltek. A csomagolás területén jellemzően kétféle megoldást alkalmaz a diszkontlánc: a szeletek vagy egymáson helyezkednek el, vagy egy tálcán egymáshoz képest elcsúsztatva, egyes sonkatermékek esetében a szeleteket elválasztó betétek is megtalálhatók, ezzel is megkönnyítve a felhasználást. „Az ALDI egyik fő ismeréve, hogy magas minőségű termékeket biztosít folyamatosan alacsony áron, így az ártudatos vásárlók számára is kiváló termékeket biztosítunk, de a fogyasztói igényre reagálva növeljük a magas hústartalmú termékek számát, így mindenki megtalálja az ízlésének és pénztárcájának legmegfelelőbb terméket” – fűzte hozzá az ALDI.

 

(TERMÉKMIX - 2018 szeptemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek