Polc
Tipográfia

A szem a lélek tükre – tartja a mondás, azonban a fogyasztók a lélek tükrét körülvevő érzékeny bőrt is védeni és ápolni kívánják. Olajok, masszázsok, különböző pakolások, tapaszok vagy hűsítő, szemkörnyékápoló gélek, gyöngyök – széles a szemkörnyékápoló termékek kínálata.

Kicsi, de annál fontosabb arcápolási terület a szem és környéke. Az évek múlásával a bőr szöveteinek rugalmassága csökken, vízháztartása felborul és a rostok, a bőr alatti izmok meglazulnak, emiatt a bőr ráncos lesz. Gyakran száraz, viszket és esetleg barnás foltok jelenhetnek meg rajta. Ezt az összetett folyamatot számos belső és külső ok válthatja ki. Főleg a lazább, szárazabb bőrrészek ráncosodnak gyorsan. Ilyenek például a nyakon és a szem körül lévő bőrfelületek. A bőr első számú ellensége a napsugár, amelynek egy részét megállítja a felhámszövet, de a többi az irhaszövetig hatol, és nagymértékben csökkenti e szövetek rugalmasságát.

Az életmód is fontos tényező a ráncok kialakulásában, a késői fekvés, a kialvatlanság, a gyors és mértéktelen evés, a kevés mozgás, az alkohol, a nikotin. A szemkörnyékápolási termékek többféle problémán segítenek, megszabadítanak a szem alatti sötét karikáktól és duzzanattól, felfrissítik a fáradt bőrt és elodázzák a ráncok megjelenését. Emellett a fogyasztói elvárások között szerepel a hidratálás, a bőrregeneráló vagy ránctalanító hatás, valamint az erősebb napsugárzás elleni védelem. Angol szépségipari kutatók szerint a termékkör nemcsak összetevőkben fejlődik folyamatosan, de a fogyasztók is egyre tudatosabbak és több információval rendelkeznek.

 

Az ismert termékek felé fordul a figyelem

„A szemkörnyékápoló és szemránckrémtermékek forgalma még nem érte el a csúcsot, országosan és a dm-ben is összességében inkább a stagnálás jellemezi a kategóriát” – tudtuk meg Kanyó Rolandtól, a dm Kft. marketing- és PR-menedzserétől, hozzátéve, hogy a termékkör iránti keresettségben van még növekedési potenciál, hiszen a totál arcápolás-kategórián belül elég kicsi a szemkörnyékápolók részesedése; az értékesítés jelentős részét az arckrémek és az arctisztítók teszik ki. „Az arc- és szemkörnyékápoló termékek esetében a márkahűség nagyon eltérő, hiszen a szegmensben kifejezetten fontos a hitelesség” – hangsúlyozta Kanyó Roland. Mint mondta: ennél a termékkörnél nem igazán figyelhető meg szezonalitás, minden időszakban stabil vásárlóerővel bírnak a termékek. Azonban egy-egy nagyobb promóció alkalmával megfigyelhetően nyitottabbá válnak az újdonságokra a vásárlók.

„Esetünkben elsősorban a szemkörnyékápoló tapasz, amit leginkább visznek a vásárlók” – fűzte hozzá a marketing- és PR-menedzser. „A drogérialánc felmérései alapján elmondható, hogy elsősorban a hyaluron- és a Q1-hatóanyagú termékek a legkedveltebbek a vásárlóink körében. Megfigyelhető, hogy a szemkörnyékápolás már nem tisztán az időskori szemráncok elleni küzdelemről szól, hanem egyre szívesebben használják ezeket a termékeket a fiatalabb korosztályok is, akik között a tapaszkiszerelések a közkedveltek” – ismertette Kanyó Roland, megemlítve, hogy a dm saját márkás termékkínálatát nézve ebben a szegmensben határozottan elmondható, hogy a Balea a legerősebb.

 

Kívül-belül megszépít

„Az ápoló készítmények piaci áttekintése előtt érdemesnek tartom megemlíteni, hogy miért olyan fontos különösen odafigyelni a szemkörnyéki területre. A bőr ezen a részen különösen vékony, így tudja védeni a szemgolyót. Az egyedülálló felépítés miatt a bőr itt sokkal érzékenyebb és sérülékenyebb, könnyebben megnyúlik (például egy mosolygás közben), ezért könnyebben kialakulnak a ráncok a szemkörnyéken” – fogalmazott a Beiersdorf Kft. marketingvezetője. Jáger Melinda hangsúlyozta, hogy attól még, hogy az arc pihen, a szemkontúr mozgásban marad a pislogás vagy a szemmozgás miatt. Ehhez jön hozzá még az a tény, hogy az itt található szövetben alig található faggyúmirigy, ami idővel a hidratáltság és a nedvesség elvesztéséhez vezet. A marketingvezető hangsúlyozta, hogy a fogyasztók egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy a megelőzés pont ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint a már meglévő ráncok csökkentése. Jáger Melindától megtudtuk, hogy a szemkörnyékápolók esetében a krémállagú termékek a keresettebbek a Beiersdorf szortimentjében.

Nagy sikernek örvendenek azonban a teljes arcra, nappali és éjszakai krém alá felvihető készítmények, mint ­például a NIVEA Q10 Power Ránctalanító Szérumgyöngyök vagy a NIVEA Hyaluron Cellular Filler, melyeknél a leg­nagyobb koncentrációban tartalmazzák az első esetében a Q10-, hialuronsav- és kreatin-, a második esetében a hialuronsav, illetve collagenbooster-hatóanyagokat, mindezt úgy, hogy minden alkalmazáskor a szérum formulája frissen aktiválódik. „Az első szemkörnyéki ráncok a nők esetében akár már a 20-as évek elején feltűnhetnek, míg a férfiak bőre tovább, akár a kora 30-as évekig sima marad. Nem kell irigykedni azonban, hiszen a férfiak bőre ezután gyorsabban öregszik, a ráncok egyik pillanatról a másikra megjelennek az arc különböző területein” – említette Jáger Melinda. A gyártó preventív céllal 25 éves kortól ajánlja a NIVEA Q10 plus C Szemkörnyékápolót, a 30-as évektől a NIVEA Q10 Power Szemkörnyékápolót, mely kifejezetten a szemkörnyéki érzékeny területre lett kifejlesztve, majd a 40-es évektől a NIVEA Hyaluron Cellular Filler Szemkörnyékápolót.

A férfiak bőre eltérő a nőkétől, így sajátos gondoskodást kíván. A férfiak bőre akár 15–20%-kal is vastagabb lehet, míg bőrük több, a bőr feszességéért és a vízháztartásért felelős kollagént tartalmaz. Ez tehát a férfiak ráncmentes bőrének a titka, igaz csak a 30-as éveik közepéig. Egyedi igényeik miatt külön termékekre van szükség, amelyek inkább vízalapú, mintsem olajalapúak. „Arckrémek esetén több ránctalanító terméket ajánlunk a férfiak számára. Ilyen például a NIVEA MEN Active Energy Arcápoló Gél, illetve Arckrém, mely készítmények vitaminkomplex- tartalmuknak köszönhetően energiával töltik fel a fáradt arcbőrt, valamint említhetnénk még a NIVEA MEN Active Age Revitalizáló Nappali Arckrémet, mely kreatinnal és koffeinnel segít élénkíteni és feszesíteni a bőrt” – ismertette Jáger Melinda.

 

(TERMÉKMIX – októberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek