Polc
Tipográfia

Legyen ápoló hatású, allergénmentes, kellemes illatot árasszon, ne tartalmazzon megkérdőjelezhető tartósítószereket, télen pedig gyengéden és szépen kell tartania a kezeket: noha nem nagyon válogatnak, magas a fogyasztók igénye a minőségi kézkrémek iránt.

A száraz, hideg levegő megfosztja a kézbőrt a megfelelő páratartalomtól, így nem ritkán pikkelyessé és repedezetté, ráncossá válhat, ami arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy mielőbb kiválasszák maguknak a megfelelő kézkrémeket és -kézápolókat. A hűvösebb őszi időjárás megérkezésével együtt a kéz- és körömápoló termékek iránt is fellendül az érdeklődés. A különböző bőrtípusra, egyész­ség­ügyi problémára, alkalomra és napszakra kínált termékeket főként a drogériák kínálatából választják ki a vásárlók, akik számára elsősorban az állag és hathatóság a legfontosabb. A széles választék ellenére a fogyasztók szeretnek „biztosra” menni, így előszeretettel teszik kosarukba a már hosszabb ideje használt, jól ismert termékeket és márkákat, és a többfunkciós, 2 in 1 kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek helyett inkább a hagyományos kézkrémeket tartják célszerűnek. Mindemellett a magyar fogyasztókra jellemző, hogy szívesen kipróbálják az újdonságokat, így egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, a kisebb, kézitáskákban hordozható kiszerelések.

 

Termékfejlesztések az aktuális trendeknek megfelelően

„A kézkrémek forgalma a hűvös hónapok beköszöntével lendül fel igazán, hiszen bőrünk ekkor nagyobb megpróbáltatásoknak van kitéve. A kézfejek kifejezetten érzékeny területek, itt a bőr sokkal vékonyabb. Ráadásul nagyon kevés zsírszövetet tartalmaz, ami sokkal gyorsabb kiszáradást jelent. A bőrt nem csak a nagy hőmérsékletkülönbség viseli meg a benti meleg és a kinti mínuszok között, hanem a gyakoribb kézmosások, illetve testünk alacsonyabb lipid termelése is fontos szerepet játszanak a nedvességvesztésben. Fontos tehát a kézmosások után a megfelelő hidratáló kézkrém használata” – fogalmazott Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője. Mint mondta, sokan választanak inkább testápolót kézkrém helyett, de fontos észben tartani, hogy a kezeken található bőrnek egyedi igényei vannak, és a kézkrémek kifejezetten ezekre az igényekre lettek kifejlesztve. Jáger Melinda elárulta, hogy a NIVEA termékkínálatával követi az aktuális piaci igényeket, és ez magában foglalja a speciális kézkrémek megjelenését is. A szortimentben megtalálhatóak az alaptermékek és ezek több variánsa, melyek különböző összetételükkel más és más hidratáltságot tudnak biztosítani.

Mint megtudtuk, mindemellett megjelentek a hozzáadott értéket adó termékek, mint például a NIVEA Repair & Care Regeneráló Kézápoló, mely dexpanthenollal és körömvirág olajjal segít a nagyon száraz és durva repedezett bőr ápolásában, a bőröregedés-gátló NIVEA Q10Plus Anti-Age Kézápoló, valamint a különleges olajokat tartalmazó NIVEA Vanília és Mandulaolaj, illetve Cseresznyevirág és Jojobaolaj Kézápolók. Az új igényeknek megfelelően a NIVEA kézkrémek csomagolása az elmúlt év folyamán teljesen megújult. A megszokott csavaros tetejű tubusról a vállalat áttért egy nagyon praktikus, egy kézzel is kinyitható pattintós kupakra, és a kezekbe tökéletesen illeszkedő, lekerekített végű tubusra. Az értékesítési vezető megjegyezte, hogy a Red Dot Design Award díjas új design bevezetése nemcsak külső, hanem belső változást is hozott: a NIVEA krémek egyike sem tartalmaz ásványi olajokat és parabéneket. „Új termékeink között megtalálható még egy olcsóbb árkategóriájú termékcsalád is, melyet igazi sikertörténetnek könyvelhetünk el. A polcokon ennek 3 variánsa található meg, melyek azonnali hidratálást adnak a kéz bőrének és megvédik azt a külső hatásokkal szemben” – említette Jáger Melinda, hozzátéve, hogy a Méhviaszos, Olíva Olajos és Aloe Vera & Jojobaolaj Kézkrémek komplex ápolást nyújtanak a kéz bőrének és a körmöknek.

 

Itt a kézkrémszezon

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma:
2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított,
ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest,
és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.
Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak
a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus.
Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab,
amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.
Tízből öt kézkrém 76–100 ml-es kiszerelésű, azaz „nőitáska-kompatibilis”, de a nagyobb,
101–200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora. Nem meglepő módon
a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom
kétharmada ebben a csatornában realizálódik.

Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kéz­krémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalék­ponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék.
Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik
értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.

 

Klasszikus kézápolás télen-nyáron

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kézkrém termékek forgalma, és ekkor történik a legtöbb eladás. Szeles Orsolya, a Caola Zrt. marketing- és termék­menedzsere véleménye szerint megfigyelhető, hogy az őszi-téli szezonban egyre több kisebb (50-100 ml) kiszerelésű tubusos termék jelenik meg, azonban emellett a tradicionális márkák termékei, köztük a Caola nagyobb kiszerelésű kézápolói is keresettek. Mint megtudtuk, a trendekhez igazodva egy új, kisebb kiszerelésű, tubusos Caola kézkrém kerül bevezetésre jövő év elején. A termék már a megújult Caola logóval, modern arculattal kerül majd a polcokra. A vegán, parabén- és színezékmentes új Caola kézkrém olyan természetes összetevőket tartalmaz majd, mint a shea vaj és a madulamag kivonat. „Minden időjárási viszonyban ajánlott a legnépszerűbb kézápoló termékünk, a 300 ml-es Caola kézbalzsam, mely intenzíven ápolja és hidratálja a bőrt. Természetes lanolin tartalma hozzájárul a mélyreható hidratáláshoz, és a selymesen puha bőr kialakulásához” – ismertette Szeles Orsolya. Mint mondta, a Caola már több mint egy évszázada jelent meg az első arc- és kézápoló termékeivel, a fogyasztók számára a márka a megbízhatóságot, kiszámíthatóságot és a magas minőséget jelenti már generációk óta.

krem46204785 xl 1

 

Innováció a kézvédelem érdekében

István Katalin, a Henkel Magyarország Kft. testápolási kategória senior brand és trade marketing menedzsere is úgy tapasztalja, hogy a kézkrémek piacára erős szezonalítás jellemző, mely a téli időszakban megnövekedett keresletet jelent. Mint mondta, a hidegebb hónapokban a bőr intenzívebb ápolást igényel, ennélfogva a fogyasztók is elsősorban a száraz kéznek segítséget nyújtó krémeket keresik. Nyáron a könnyedebb és lágyabb formulák váltják őket. „A minden mentes trend a kézkrémek piacán is egy elvárt fogyasztói igénnyé vált, melynek az idén szeptemberben bevezetett Barnängen kézkrémek teljes mértékben megfelelnek, ugyanis 0% parabént és szilikont tartalmaznak, ezenkívül kizárólag vegán összetevőkből készülnek, ezzel is jobban óvva a természetet” – fogalmazott István Katalin. Mint megtudtuk, az új vegán kézkrémek a Barnängen termékcsalád többi tagjához hasonlóan a svéd „Lagom” életérzés képviselői, melyek tápláló összetevőinek köszönhetően elengedhetetlen ápolást nyújtanak.

A Barnängen egyedi összetételű Cold Creamjét tartalmazzák, amely igazi energizáló védőpajzsként működik, zsíros érzet nélkül gyorsan beszívódik, ezáltal csodálatosan sima bőrt eredményez. „A kézkrémeket eddig tesztelők* nagyon elégedettek voltak a termékekkel: minden 10. megkérdezett szerint bőre intenzíven és hosszantartóan hidratált lett; 90%-uk szerint a kézkrémek gyorsan beszívódnak; 93-uk pedig arról számolt be, hogy a kezeik ápolttá és regenerálttá váltak” – ismertette a Henkel felmérését István Katalin. Az idén októberben bevezetett termékeivel a vállalat egy társadalmi felelősségvállalási projektet is kezdeményezett. „A Barnängen márka név magyarul azt jelenti „gyermekek virágmezeje”, így nem véletlen, hogy a Barnängen kiemelten fontosnak tartja a gyermekek védelmét, és a róluk való gondoskodást” – hangsúlyozta István Katalin, hozzá­téve, hogy az SOS Gyermekfalvak Magyarország számára, minden megvásárolt Barnängen termék után 10 Ft-ot adományoz a cég annak szellemében, hogy a megbízható gondoskodás az élet minden területén elengedhetetlen kötelesség.

* otthoni teszt, 60 fő bevonásával

 

(TERMÉKMIX magazin – 2018 december)

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek