Polc
Tipográfia

A nyári testápolási termékek vásárlási szokásait nem csak az egyre erősebb nap­sugárzás befolyásolja: sokáig a nők számítottak az elsődleges vásárlóerőnek, mára azonban a férfiak is széles kínálatból választhatnak.

Megváltozott testápolási szokások

Évek óta tapasztaljuk, hogy nyáron egyre fontosabbá válik a testápolás, hiszen a meleg, napsütéses hónapokban különös figyelemmel szükséges ápolni a bőrt. A kellemesnek ható szél, a sós tengervíz, a homok kiszárítja, berepeszti a bőrt, a szemünk számára észrevétlen ultraibolya sugarak (UVA, UVB) felelősek a leégésért, a bőr ráncosodásáért, hámlásáért. De ugyanilyen káros hatással lehet a szervezetre a dohányfüst vagy akár a stressz is.

A nyári bőrápolás, az ápolt, hidratált bőr mindenki számára fontos, hiszen ilyenkor a könnyű ruházatból nagyobb felület látszik ki.

Mi sem egyszerűbb, mint bemenni egy drogériába vagy egy kiskereskedelmi boltba, és leemelni a polcról egy tubus arckrémet vagy egy flakon testápolót. Azonban ma már jóval szélesebb és színesebb a testápoló termékek palettája, és nem kizárólag egyetlen arckrémmel vagy dezodorral lehet segíteni, illetve megelőzni a problémát. Nem meglepő, hogy tavaly értékben 10, mennyiséget tekintve 6 százalékkal nőtt a testápoló krémek forgalma, tavaly január-augusztushoz viszonyítva. Halász Gábor, a Nielsen piackutatási tanácsadója szerint ez kedvező fordulat, hiszen tavalyelőtt 1 százalékkal csökkent a boltok bevétele az azt megelőző évhez képest. És bár idén, az első négy hónap során, a tavalyi hasonló periódushoz képest a napozószerek kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve 5 százalékkal csökkent (a Nielsen által mért hét boltlánc együttes eladása), ezzel egy időben mennyiség szempontjából viszont 36 százalék növekedést regisztrált. Vagyis a vásárlók elsősorban a nagy kiszerelésű napozószereket tették a kosarukba.

Természetes, bőrbarát

A célzott kommunikációval és promóciókkal a gyártók és a kereskedők minél szélesebb fogyasztói réteget kívánnak elérni, több figyelmet fordítanak a természetes, bőr­barát termékek bevezetésére. „Nyáron rengeteg friss illatú testápolási termék kerül piacra, valamint keresettebbek a cellulit elleni testápoló készítmények is” – ismerteti Kanyó Roland. A dm-drogerie markt marketing és PR menedzsere szerint megjelennek a textúrájukban lazább, frissebb sprayk, habok, lotionok és közkedveltek a friss illatok és a gyorsan beszívódó termékek. Kanyó Roland fontosnak tartja kiemelni, hogy alapvetően az arckrémekkel ellentétben a testápolók még nem tartalmaznak minimális napvédőt sem, ezért nem alkalmasak napvédelemre.

A bio és natúr tartós élelmiszerek mellett, a test- és szépségápolók szegmensen belül éppúgy kínálnak dezodorokat, arckrémeket, testápolókat és napozószereket, mint kis­mamáknak testápoló termékeket. „Testünk védőpajzsát, a bőrünket rendeszeresen ápolni és táplálni kell, éppen úgy, ahogyan a lelkünket” – mondja az Élj.hu biotermékeket kínáló online áruház keleti filozófiát valló tulajdonosa.

Gyorsan és intenzíven hasson

Amikor bőrápolásról beszélünk, a legtöbbször felmerülő probléma a bőr szárazsága, nem megfelelő hidratáltsága.

A nyári hónapokban jellemző, hogy a fogyasztók – nemre és korra való tekintet nélkül – olyan napvédő krémeket és napozás utáni termékeket keresnek, melyek gyorsan felszívódnak, intenzív hidratálást nyújtanak és ennek köszön­hetően megfelelően ápolják a bőrt. „Nyáron népszerűek a könnyebb állagú és vizesebb textúrájú testápoló termékek, illetve ilyenkor sokan választják a NIVEA egyik legkedveltebb testápoló termékét, a zuhanyzás közbeni testápolót – ismerteti Tantics Viktória. A Beiersdorf Kft. brand managerétől megtudtuk: ez a pár éve bevezetett fejlesztés a nyári hónapokban nagyon keresett, hiszen ilyenkor sokan szeretik „megspórolni” a testápoló használatát, mert kényelmetlen számukra a krém érzete a bőrön. Erre a fogyasztói igényre kínál praktikus megoldást a zuhanyzás közbeni testápoló, melynek használata csak néhány percet vesz igénybe és nem hagy ragacsos érzést a bőrön.

Tudományos kutatások és innovációk eredményeképpen a svájci fenjal márka a mai napig igen széles termékskálával rendelkezik. A hazánkban a Naboo Distribution Kft. által forgalmazott termékek magas természetes anyagtartalommal rendelkeznek, így hatékonyan táplálják és védik a bőrt. „Úgy látjuk, hogy az izzadásgátlás és a hatékonyság a két legfontosabb szempont a vásárlók számára, különösen a meleg idő beköszöntével” – említi Balangó Mátyás ügyvezető igazgató.

A NIVEA idén is kiemelt figyelmet fordít testápoló termékei népszerűsítésére. A fogyasztók direkt elérése és a termékek kipróbáltatása érdekében árakciókkal, vásárláshelyi promóciókkal is növeljük a NIVEA márka és termékújdonságai ismertségét.

Természetes innováció

A tapasztalat szerint az izzadásgátlás és a hatékonyság a két legfontosabb szempont a vásárlók számára, különösen a meleg idő beköszöntével. A tudatos vásárlók nem szívesen kötnek kompromisszumot a dezodorálás terén, egyértelműen márkahűek – ha megtalálták a számukra megfelelő terméket, akkor újra vásárolják.

Balangó Mátyás véleménye szerint az utóbbi időben megfigyelhető, hogy jobban előtérbe kerültek a határozott, karakteres illatok. A fenjal női dezodorok a bőrgyógyászok által igazolt bőrkímélő hatás mellett igazodva a dezodor ­piac elvárásaihoz: 24 órás izzadásgátlást biztosítanak, parabén- és ásványi olaj-; alkohol-; és színezékmentesek. Mindemellett a bőrbarát hatóanyagoknak köszönhetően nem okoz irritációt és a nem hagy foltot a ruhán.

A Naboo Distribution Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a fenjal sensitive dezodorokat kifejezetten az érzékeny bőrűeknek fejlesztették ki, a termékek vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, a zabkivonat megnyugtatja és hidratálja az érzékeny, száraz bőrt.

A kozmetikai iparon belül a testápolás szegmensben állandó az innováció, idén nyáron a NIVEA egy új tusfürdő termékkel jelent meg a piacon, elsődlegesen azok számára, akik szeretik a különlegességeket. Tantics Viktória elmondása szerint a NIVEA ápoló tusfürdő habok, a krémesen selymes textúrájuk miatt egyedülállók. Mint megtudtuk, a kényeztető formulát úgy alkották, hogy a milliónyi gyöngyszerű kis buborék egy gazdag, ápoló habbá álljon össze, ami a bőr számára olyan érzés, mintha egy kellemesen meleg selyempárna venné körbe. „Mindeközben persze mindent megtesz, amit egy tusfürdőtől elvárunk: gyengéden és alaposan tisztítja bőrünket és nem szárítja ki azt” – teszi hozzá a Beiersdorf Kft. brand managere. A minden bőrtípusra ajánlott termék két illatban kapható: mind a gazdagon ápoló Creme Care és a légiesen könnyed Creme Soft ápoló tusfürdő habok a NIVEA különlegesen ápoló olajával és selyem kivonattal gazdagított formulája hidratálja és selymessé teszi a bőrt.

„Tapasztalatunk szerint a férfiak előszeretettel használnak női, semleges illatú testápolókat” – ismerteti Kanyó Roland, aki úgy látja, hogy a vásárlást tekintve a hölgyek körében az életkor szerinti választás nem nagyon jellemző, sokkal dominánsabb a márka/illat/összetétel/trendiség. Kis mértékben különül el az érettebb bőrre használatos q10 összetevővel rendelkező testápolót használók köre. A dm-drogerie markt marketing és PR menedzsere kiemeli, hogy a testápoló termékek közül például a napozószer kiválasztásánál nem a korosztály és a nem a meghatározó, hanem a bőrtípus. Mint mondja: a kereslet egyre nő a med és szenzitív, illetve a magas faktorszámú termékek iránt, a napozó kategórián belül elenyésző a kereset a natúrkozmetika iránt. Ezen felül nagyon fontos számunkra a társadalmi felelősségvállalás. A dm nemzetközi kezdeményezésen alapuló Nap gyermekei kampányának keretein belül 25.000 naptejet osztottak szét idén is közel 400 óvodában a gyermekek számára, ezzel is felhívva a figyelmet a melanoma kialakulásának kockázatára és megelőzésére. Továbbá sportesemények kapcsán a sportolók bőrének egészségét megóvva többek között pl. az idei Ultrabalatonon szintén a fenti témában jelent meg szakértő partnerként és szponzorként.

Gyakran hangoztatott téma, hogy a média, a show-biznisz hamis testképet közvetít a fiatalok felé. Ezért is kiemelten lényeges, hogy mind a gyártók, mind a kiskereskedők egészséges és minden korosztályt elérő kommunikációval éljenek.

Tantics Viktória fontosnak tartja, hogy a NIVEA testápoló termékek használata minden korosztály számára ajánlott. A fiatalabb célközönséget a korábbi innovációval, a zuhanyzás közbeni testápolókkal tudják elérni, illetve az illatorientált testápolókkal, mint például a NIVEA Cocoa Indulging Testápoló Tej, ami kakaóvajjal és E-vitaminnal gazdagított és édes, csokis-kakaós illata van. A kakaós testápoló termékcsalád épp tavasszal bővült az új Care&Cocoa kakaóvajat és tejproteineket tartalmazó, ápoló krém­tusfürdővel.

„A termékszortiment sokszínűségén felül edukáció­val kívánjuk felhívni a figyelmet a testápolás szükségességére” – emeli ki a brand manager, hozzátéve, hogy a nivea.hu weboldalon elérhető szakértői cikkekkel a fiataloknak is segítséget tudnak nyújtani bőrápolási kérdésekben.

Összetétel tekintetében a különböző allergiás megbetegedések elterjedése, a környezetvédelmi irányelvek térnyerése hívta életre a minél természetesebb alapanyagokból álló receptúrákat, ami minden korosztályt érint. Balangó Mátyás úgy látja, hogy a testápolás szegmensben észrevehető a lojalitás, vagyis ha egy termék beválik, ragaszkodnak hozzá a fogyasztók, és véleményüket szeretik megosztani is, ami bizalmat ébreszt a másik fogyasztóban is. „Véleményünk szerint ebben a kategóriában fontos a termék ára, de inkább az ár-érték arány a mérvadó” – magyarázza az ügy­vezető igazgató.

 

Napozószerek: A nagy kiszerelések növelték az eladást

Valamivel 100 millió forint felett mozgott a napozószerek kiskereskedelmi forgalma a legutóbbi két január-áprilisi időszakban.

Értéket tekintve 5 százalékkal csökkent a Nielsen által mért hét boltlánc együttes eladása, idén az első négy hónap során a tavalyi hasonló periódushoz képest. 

Ezzel egy időben mennyiség szempontjából viszont 36 százalék növekedést regisztrált a Nielsen.

A két trend iránya azért tér el egymástól, mert az olcsóbb, 200 milliliteresnél nagyobb kiszerelések értékben mért eladása 30 százalékkal ugrott meg. Mennyiséget tekintve pedig ötszörösére nőtt a szegmens forgalma egyik négy hónapos időszakról a másikra.

Ettől eltérően az 1-100 milliliteres kiszerelésnél 9 százalékkal csökkent a boltok bevétele; a 101-200 milliliteres szegmensnél pedig 6 százalékkal.

A fenti számok a következő láncok összesített adatai­ra épülnek: Auchan, Drogerie Markt, Interspar, Metro, Rossmann, Spar és Tesco.

                      
 (Termékmix - 2016. júliusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok