Polc
Tipográfia

A nedves ételízesítők piacát jellemző szezonális forgalmi felfutások a hipermarketekben és a szupermarketekben tapasztalhatók a legintenzívebben. A diszkontokban és magyar hálózatokban a kisebb kiszereléseken van a hangsúly.

Célcsoport bővítés

A Maresi Foodbroker Kft. a különleges nemzetközi szószok kategóriájában van jelen termékeivel. Mint azt Takács Rita, a cég márka menedzsere elmondta: erőteljes növekedést tapasztalnak húsvétkor, a grillszezonban, valamint az év utolsó heteiben a kizárólag természetes összetevőket tartalmazó, hagyományos eljárással készített Tabasco® csípős szósz és a Kikkoman szójaszószok forgalmában egyaránt.

A célcsoport mindkét márka esetében kibővült: a gourmet fogyasz­tók növekvő csopor­tja nyitott a főzés-sütés során az újdonságok, a nem megszokott alapanyagok és szószok használatára. A fiatalabb korosztály keresi és használja ezeket a minőségi szószokat. „Fontos csatorna az online tér, ahol el tudjuk érni ezen generáció tagjait, és kommunikálni tudunk velük.” – mutatott rá. A célcsoportok elérése szempontjából azonban az úgynevezett „milleniumi generáció” elérése is fókuszba került, akik számára az étkezés közösségi élmény és kiemelt program, amelyben fontos a minőségi ételek élvezete úgy, hogy mindez egészséges is legyen. A TABASCO® csípős szószok közül a hagyományos pirospaprika szósznál 2-3-szor csípősebb Habanero szószt is bevezeti a cég a húsvéti szezonra, illetve a foghagymás ízesítésű TABASCO® szószt. A Kikkoman esetében grill és  BBQ szószokkal készülünk a szezonra, amelyek kiváló grill pác szószok – tette hozzá Takács Rita. A nedves ételízesítők piacán a második legnagyobb szezon a húsvét, amely időszakban évek óta forgalomnövekedés tapasztalható.

„Népszerűség tekintetében a szezon legfontosabb kategóriája a torma, amely az Univer kínálatában kétféle  változatban – reszelt és csemege reszelt – található meg” – emelte ki Tóth-Csanádi Zita, az Univer Product Zrt. értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese. A majonéz és annak ízesített változatai – elsősorban a majonézes torma – is kelendőbbek ez idő tájt, de forgalomnövekedés tapasztalható a mustár esetében is – tette hozzá.

Növekvő célcsoport  

A cégnél az egészséges beltartalomra való törekvés jegyében fejlesztették ki tavaly a ketchup és mustár kategóriában az E-szám mentes termékeket. A turisztikai vonalon pedig az Erős Pista és Édes Anna brand név alatt paprika őrleménnyel jelent meg a cég.

A szezonális hatások a hipermarketekben és a szupermarketekben érezhetőek a legintenzívebben, hiszen jellemzően itt zajlanak az ünnepek előtti nagybevásárlások. „Ide fókuszáljuk a nagyobb kiszerelésű termékek aktivitásait, míg a diszkontokban és magyar hálózatokban a kisebb kiszereléseken van a hangsúly” - tette hozzá az értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes.

A márkatermékek megkülönböztetése  kapcsán az Univer logóját emelte ki a szakember, amely garantálja a minőséget, megbízhatóságot, segíti a biztos márkaválasztást.

A cégnél árakciókkal, POS kihelyezésekkel már készülnek a húsvétra. 

Ünnep előtti hetekre koncentrálódik a kereslet

Jóllehet a Koch’s Torma Kft. termékpalettájába számos nedves ételízesítő tartozik, és a szortiment szinte lefedi a teljes kategóriát, a legfontosabb terméke továbbra is a torma. Tormában pedig megkérdőjelezhetetlenül a húsvét a legfontosabb szezon. Az éves forgalom jelentős részét az ünnepet megelőző 2 hónapban realizálja a vállalat, ezért stratégiai kérdés az akciók, és a készletgazdálkodás zökkenőmentes szervezése – fejtette ki Bacskai István,

a Koch’s Torma Kft. kereskedelmi vezetője. Hozzátette: sokat tesznek azért, hogy rávezessék a fogyasztókat arra, hogy a torma lényegesen több, mint egy húsvéti ételízesítő felhasználhatósága univerzális, szinte minden húsételhez párosítható. A cégnél évről évre egyre több és egyre merészebb ízesítésekkel rukkolnak elő, amivel ugyancsak azt kívánják bemutatni, milyen sokoldalú a torma és mennyire széleskörű a felhasználhatósága. Az eddigi eredmények mellett még rengeteg a tennivaló ezen a területen – jegyezte meg.

A torma piaca folyamatosan fejlődik, ám mindez költséges, türelmet és kitartást igénylő folyamat. A választékon belül a legnagyobb forgalmat az alap reszelt, ecetes ízek adják, de az ízesített torma termékek is egyre jobban teljesítenek. A tejszínes, majonézes, almás, valamint wasabi torma termékeink iránti kereslet ugyancsak évről évre emelkedik.” – jellemezte a forgalmi trendeket a kereskedelmi vezető.

„Folyamatos érdeklődéssel és nagy nyitottsággal figyeljük a piacot, illetve annak változó igényeit. Ennek eredményeképpen született legújabb termékinnovációnk, a Koch’s light majonéz tojás nélkül 450g termék is. Ezzel több olyan valós igényre kívánunk választ adni, amely eddig csak részben vagy egyáltalán nem került kiszolgálásra.” - fogalmazott. Mint mondta, a termékfejlesztések során arra törekedtek, hogy a termékkel kapcsolatos speciális célok elérése mellett a termék ízletes maradjon. A majonéz tojásnélküliségével a tojás allergiásoknak és a vegánoknak, cukormentességével a cukorbetegeknek, míg a zsírtartalom csökkentésével a fogyni vágyóknak kínálnak megoldást.

A termékkel megszólított célcsoport és az innováció iránya sincs kőbe vésve, a fogyasztók iránti nyitottságot, a valós igények kiszolgálását tartják szem előtt.

A húsvéti időszakban az új majonéz mellett és a megszokott alap ízeken kívül a kizárólag szezonálisan gyártott Koch’s hagyományos reszelt torma és a Koch’s narancsos, valamint áfonyás torma termékek érhetők el a boltok polcain. A cég forgalma kedvezően alakult, különösen az utolsó negyedév számai mutattak kiugró emelkedést, ezért bizakodóan tekintenek az ide évre, valamint a húsvéti szezonra. Kedvező árakban és kitűnő minőségű termékekben nem lesz hiány – húzta alá Bacskai István, hozzátéve, hogy az eddigi akció szervezések alapján igen szépen alakul a rendelés állomány. A csatornák forgalmi arányát illetően a Koch’s termékek évek óta a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkontokban teljesítenek a legjobban.

Majonéz, ketchup, mustár: Nőttek értékben is, mennyiségben is

Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma mintegy 18 milliárd forint, 2014. december-2015. november között. Ez 7 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Kedvezőbb, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória átlag 4 százalékos növekedése. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Index.

Értékben az élelmiszerek között mindhárom ételízesítő átlag feletti növekedést jelez. Ha a mennyiséget nézzük, akkor majonézből az élelmiszerek átlagához hasonlóan 4 százalékkal adtak el többet a boltok, viszont a ketchup és mustár növekedése átlag alatt maradt.

A majonéz kiskereskedelmi forgalma 7,5 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi év során. Értéket tekintve 6, mennyiség szempontjából 4 százalék növekedést regisztráltunk 2014. december-2015. novemberben, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A ketchup éves bolti eladása mintegy 6 milliárd forint. Legutóbb december-november között 8 százalékkal emelkedett a boltok bevétele, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Ha a mennyiséget tekintjük, 3 százalékkal többet adtak el a boltok.

A mustár éves piaca 4 milliárd forint felett mozog. Legutóbb értékben 6, mennyiségben 3 százalékkal bővült az eladás, az előző december-novemberi periódushoz viszonyítva.

 

(Termékmix - 2016. februári szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek