Polc
Tipográfia

Növekedett a sütési adalékanyagok piaca, s a gyártók számára egy újabb kiemelkedő időszaknak ígérkezik a húsvéti időszak. Az akciók többsége is a szezonra összpontosul. A márkaépítésében az állandó minőség és a kiváló ár-érték arány versenyelőnyt jelent.

A különböző ünnepek az esetek döntő többségében felfutási időszakot jelentenek az élelmiszerpiacon, így ez alól a húsvét sem jelent kivételt. Általános tendencia, hogy a piaci szereplők különleges akciókkal, aktivitásokkal készülnek ilyenkor, annak érdekében, hogy a vásárlóknak kedvezzenek.

„Ahogy az elmúlt években, így idén is arra számítunk, hogy az ünnepek miatt megnövekedett sütési-főzési gyakoriság miatt az olajok és margarinok értékesítése is élénkül – jegyezte meg Kosaras Brigitta, a Bunge Zrt. Junior Brand Managere. A sütőolajok és margarinok egyaránt szerves részét képezik a Vénusz márka portfóliójának. Étolaj kategóriában a márkának jelenleg két kifejezetten mélysütésre ajánlott terméke található a boltok polcain. Ezek a kiszerelés méretükön túl, összetételükben is különböznek: az egyliteres flakonban kapható étolaj antioxidánst tartalmaz, míg a kétliteres sütőolaj FritoptiTM tartalmának köszönhetően kifejezetten alkalmas sütésre.

A húsvéti szezonban hagyományosan az édes ételek, édességek is előtérbe kerülnek, amelyekhez mind gyakrabban az étolaj szolgál szükséges zsiradékul. A márka legújabb szereplője, a vaj ízét és illatát a napraforgó étolaj tulajdonságaival ötvöző vajízű étolaj elsősorban édes ételek és sütemények készítéséhez lett kifejlesztve - mutatott rá a márkamenedzser.

Klasszikus és modern

„Természetesen nemcsak olaj, hanem margarin kategóriában is kiemelt szerepet kapnak a sütőmargarinok. A már régóta ismert, klasszikus sütőmargarinunkon túl több olyan terméket tartalmaz portfóliónk, amelyek igazán innovatívnak számítanak: Vénusz Vajízű sütőmargarin és Vénusz Vaníliaízű sütőmargarin.

Az első mind az édes, mind a sós süteményekhez, míg a vaníliaízű termék elsősorban édes tészták és krémek elkészítésére szolgálnak. Akik azonban szívesen kombinálják a hagyományos és modern megoldásokat, sütemények készítésekor érdemes kipróbálniuk a Vénusz Valódi Vajjal Sütéshez terméket. A margarin lágyságát a vaj zamatával társító Vénusz a hűtőből kivéve azonnal eldolgozható, ugyanakkor 11 százalékos vajtartalmának köszönhetően tradicionális ízvilágot kölcsönöz.”

„A fogyasztók igényei mindig is a termékfejlesztés alapját képezték” – emelte ki Kosaras Brigitta. „A legerősebbnek jelenleg a tudatos, illetve egészséges életmódra való törekvést látjuk az élelmiszerek piacán, így a polcokon elérhető termékek köre is ennek megfelelően változik. Termékeinket igyekszünk úgy kialakítani, hogy minél több fogyasztói igénynek feleljen meg. Maga az egészségtudatosság a sütés-főzés esetében több összetevőt is érint, így többek között a zsiradékok terén is akad jó pár alternatíva annak érdekében, hogy az érdeklődő fogyasztók minél több, saját táplálkozásuknak megfelelő termékkel találkozhassak.

Vénusz márkánkon a tavalyi év során életmód-termékcsaládot vezettünk be, amely mind az olaj, mind a margarin kategóriában egészségtudatos megoldást kínál a vásárlók igényeire. A termékcsalád két étolaj (Vénusz Omega 3&6, Vénusz D-vitamin), valamint három kenőmargarin (Vénusz Omega 3&6, Vénusz D-vitamin, Vénusz Cardio) terméket tartalmaz”.

A nem kifejezetten egészségtudatos trend által vezérelt kategóriában is kínál megoldást a márka az ételérzékenységben érintettek gondjaira.

A sütőmargarin termékek közül a klasszikus, a vajízű, valamint a vaníliaízű termékek laktózmentesek.

A másik vezető trendként a hagyományos ízekhez való visszatérést említette Kosaras Brigitta. „Margarin-portfóliónkat ennek megfelelően két új változattal bővítettük. Vénusz Vajvarázslat termékünk 47 százalékban valódi vajat tartalmaz, így ideális választást jelentenek a tradicionális ízek kedvelőinek” – fűzte hozzá.

Lojalitás növelés

Bibók Judit szerint az előző évek tapasztalatai és a piaci trendek kapcsán látható, hogy a fogyasztók számára az azonnali ajándékok a leginkább motiválóak, ezért elsősorban ilyen típusú promóciók kerülnek előtérbe.

A Trade Deve­lopment Manager úgy véli „már nem lehet csak pusztán „kérni” a fogyasztóktól, először adni is kell ahhoz, hogy minket válasszanak, és hogy ebből később kialakulhasson a márkahűség.

„A promóciók alkalmával a standard reklám­ajándékok világából ki­lépve olyan egyedit igyek­szünk adni a fogyasz­tóknak, amit csak a Vénusztól kaphatnak meg”– fogalmazott.

A co-pack promóciókon kívül szerepet kapnak a hagyományosnak mondható marketing aktivitások is; az új termékek bevezetése kapcsán a kóstoltatások, a nyereményjátékok, illetve a kuponok továbbra is népszerű a vásárlók körében.

Termékfüggő a nyerő csatorna

A termékkategóriák sajátosságából és a vásárlási szokásokból adódóan más csatornákban teljesítenek jól az étolajok, és másokban a margarinok. Étolaj kategóriában a hétvégi nagybevásárlások során továbbra is a hipermarket kategória a beszerzés fő színtere, míg a kis alapterületű, láncokba szerveződött üzletekben és a diszkontokban is egyre többen vásárolnak Vénuszt.

Margarinok tekintetében a piac nagyon kiegyensúlyozott, ez a kategória az általános FMCG trendeket tükrözi, ahol is az látszik, hogy a hipermarketek némiképp csökkentek az elmúlt egy évben, míg a diszkontok és a független kis üzletek nőni tudtak.

A cukormentes édesítők ünnep előtt és után is keresettek

A Canderel márka immár több megoldást is kínál azon tudatos fogyasztók számára, akik életmódszerűen vagy csak időszakosan, de lemondanak a cukrok fogyasztásáról.

A termékkör abban is segítséget nyújt, hogy húsvétkor kalóriaszegény finomságok kerülhessenek az asztalra – mutatott rá Kürti Viktória, az édesítőszerek piacán két márkával, az aszpartám/stevia alapú Canderel, és a szacharin tartalmú Pötyi „pöttyök” édesítőkkel jelen lévő DunaPro márka menedzsere. Az édesítőszerek forgalmában a szezonalitás eltérő ütemére is felhívta a figyelmet. A cukrokat helyettesítő, alternatív megoldások forgalma az ünnepek után is növekszik.

A cukormentes életet választó fogyasztók nyitottak az alternatív lehetőségekre és szeretnek kísérletezgetni – tette hozzá Kürti Viktória.

A Canderel Red termékek mellett, a természetesebb Green – Stevia alapú termékek után a cég idén vezette be a Barnacukor és Stevia keverékét. A tapasztalatok szerint, a forgalmi lendület kitart a húsvéti ünnepekig. Ezért, - mint hozzátette -  ezt az időszakot kommunikációs szempontból is érdemes kihasználni. Január 14 és március 14 között az Interspar és Spar boltokban megvásárolt Green termékekkel például, több más nyeremény mellett, wellness hétvégét lehet nyerni. Az árkedvezménnyel támogatott akciókkal támogatják a márka forgalmát.

Jól forognak a sütési kellékek

A sütési kellékek értékesítésében a közelgő ünnepi időszak jelentős forgalmi felfutást eredményez. A különböző akciós és promóciós aktivitások ugyancsak támogatják az értékesítés növekedését, amire gyártói és raktározási kapacitásokkal is egyaránt fel kell készülni.

A sütési kellékek piacának folyamatos fejlődését emelte ki - Szőcs Noémi, a Kelly 2000 Zrt. kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: termékeik értékesítési volumenének növekedése egyértelműen azt jelzi, hogy egyre több háztartás állandó kelléke ez a termékcsoport. A termékcsalád forgalmát a szezonalitás pozitívan befolyásolja: a háztartások rendszerint a családi ünnepek - húsvét, pünkösd, karácsony – idején és a hosszú hétvégés időszakokban szereznek be nagyobb mennyiséget ezekből a termékekből. Az időszakosan megnövekvő értékesítés miatt a cégnél kiemelten figyelnek a forgalmi szempontból kiemelkedő időszakokra, hiszen beszállítóként a kereskedő partnerek százszázalékos kiszolgálását elsődlegesnek tartják, ennek megfelelően készülnek a gyártói és a raktározási kapacitásokkal is.

A cég termékpalettájának legismertebb és legnépszerűbb tagja továbbra is az alufólia, amellett pedig a sütési kellékek értékesítése is dinamikusan növekszik. A sütési kultúra fejlődésének köszönhetően a sütőzacskók használatával lerövidül a sütési idő, ízletesebb lesz az étel, és a sütőt, a sütéshez használatos edényeket is, könnyebb tisztán tartani – hangsúlyozta a kereskedelmi vezető.

„Sütőpapírjaink választékában a hagyományos, 15m-es kiszerelésben kapható zsírpapír termékünk igen népszerű az idősebb korosztály körében is, míg a szilikonos réteggel bevont újgenerációs sütőpapírjainkat a fiatalabb korosztály kedveli. A sütési kellékek értékesítése ugyancsak dinamikusan fejlődik. Igazi sláger manapság a sütőpapírok és sütőzacskók használata.”

Élelmiszerrel érintkező termékekről lévén szó, kiemelkedően fontos a megfelelő alapanyag kiválasztása. A vállalat európai gyártóktól és beszállítóktól szerzi be az alapanyagot, ami nagy segítség a vevői igények kiszolgálásában. Valamennyi kereskedelmi csatornát kihasználva különböző marketing eszközökkel támogatják a termékértékesítést, ami nagyban elősegíti a brand magas minőségű elismertségét. Kelly termékeink ár/érték aránya kedvezően mutatkozik a piacon, hisz egy magas minőségű, de elérhető árfekvésű termékcsaládról van szó. A termékek egész éves forgalmát tekintve a cég folyamatos értékesítést biztosít partnereinek a a keresletnek megfelelően.

Nagy hangsúlyt kap az ünnepi időszakokban a brand ismertségének növelése, amit marketing kiadványokban való megjelenések is támogatnak.

A piacon jelen lévő gyártók kínálatán kívül a hálózatok saját márkás termékeit is figyelemmel kell kísérni – emelte ki Szőcs Noémi. Az állandó minőség, a kedvező ár érték arány, és a 100 százalékos kiszolgálás eredményez elégedett vásárlókat és folyamatosan növekvő értékesítési volument. A cég választékán belül az egyik legdinamikusabban fejlődő termékcsoport a sütőzacskóké. A kereskedő partnerek igényeihez igazodva e termékek logisztikai adatain is változtattak, immár kisebb kiszerelésben is elérhetőek ezek a termékek.

„Márkagyártóként folyamatosan tárgyalunk a kereskedelmi láncokkal a választék bővítéséről és a kereskedelmi márkás termékek gyártásának a lehetőségét is keressük. Emellett úgy véljük, hogy termékeink minősége, fejlesztéseink, márkaépítésünk, és magas szintű szolgáltatásunk eredménye a sütési kellékek piaci részesedésének fokozatos növekedése” – fogalmazott.

A versenyképesség további erősítése érdekében a beszerzési csatornák kibővítése, az üzemi hatékonyság javítása, a dolgozóink elhivatottsága, és a működés racionalizálása egyaránt cél. Raktárkészletünk változatlan magas készlettel várja a vevői megrendeléseket.” – tette hozzá.

 

(Termékmix - 2016. februári szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok