Polc
Tipográfia

Az elemek piacán továbbra is a tartós ceruza- és mikro elemek értékesítése áll az első helyen. Kiszerelést tekintve pedig a nagyobb egységcsomagok vezetik az eladásokat. A kategória forgalmazásában meghatározó szerep jut a kasszazónának és a másodlagos kihelyezéseknek.

Az elemek piacán továbbra is az alkáli és széncink kategóriák piaci átrendeződése folytatódik. A kereskedelmet illetően  pozitív trend az alkáli elemek magas részesedése a hazai forgalomban. Az értékesített mennyiség növekedésével a termékszerkezet is átalakul: kevesebb újratölthető telepet keresnek a vásárlók, növekszik az alkáli elemek értékesítésének aránya, és csökken a szén-cink elemek piaci részesedése.

A műszaki boltokban az értékesített alkáli elemek részaránya az összesített elem eladásokból eléri a 90 százalékot.

Valamennyi bolttípusban a nagyobb mennyiséget tartalmazó kiszerelések a keresettebbek, a választott csomag mérete azonban nincs feltétlenül összefüggésben az adott boltkategóriával – hívta fel a figyelmet Andráskó Zoltán, a Maxell ügyvezetője. A szárazelemek területén a piaci pozíciót a termék lehető legszélesebb disztribúciója,  és  a piac minél átfogóbb lefedettsége határozza meg. A termékkörrel minél több kereskedelmi egységben szükséges megjelenni a piaci pozíció növeléséhez, mely úton a Maxell határozott léptekkel halad előre.

Meglehetősen zártnak nevezte ugyanakkor az elemek piacát Andráskó Zoltán. A megfelelő minőségű termékek gyártása felkészültséget és technológiai fegyelmet követel. A Maxell folyamatos mérnöki jelenléttel képviselteti magát a gyártósorok mellett, ami garantálja a megbízható minőséget, a hosszú élettartamot, a biztonságos terméket és az elem jellegéhez mérten a lehető legkisebb környezeti terhelést. Ezen okokból fakadóan a sajátmárkás termékek piaci szerepe továbbra sem meghatározó, így egyéb kategóriáktól eltérően nem jelentenek számottevő konkurenciát a márkák számára.

A fogyasztói lojalitás a Maxell esetében is megfigyelhető, és ez a kiváló ár-érték arányú, megbízható termékkínálattal érhető el.

Új területek

A Maxell piacvezető az immár higanymentes változatban is elérhető ezüst­oxid (SR) gombelemek területén. Emellett a lithium-ion termékek (CR) is erősítik a cég gombelem választékát. Széleskörű elterjedésüket előmozdítják a  napi használatú fix és hordozható készülékek (távirányítók, navigációs rendszerek, füstérzékelők, riasztók, mérőesz­közök) folyamatosan növekedő energiaigénye. Ugyan­akkor az egyszerű végfelhasználó számára szinte észrevehetetlen területeken is rohamosan erősödik a Maxell elemek jelenléte, mint például a gépjármű iparban a guminyomás ellenőrző rendszerek, vagy egy nem várt baleset bekövetkeztekor automatikus riasztást küldő biztonsági rendszerek.

Több mobileszköz, több energia

A megnövekedett energiaigényű, és széles körben elterjedt mobileszközök - telefon, tablet PC, ebook olvasó - nélkülözhetetlen kelléke a Power Bank. Az okostelefonok felhasználási lehetőségeinek folyamatos bővülésével növekszik az aktív használatuk időtartama. Méretükkel, azon belül is kijelzőjük méretével összefüggésben energiaigényük is növekszik. Az említett eszközök folyamatos működésének biztosításához elengedhetetlenül szükségesek a minden helyzetben elérhető töltési lehetőségek. Ezt elsősorban a megbízható energiaellátást biztosító, mobil akkumulátorok tudják biztosítani, jelenleg akár 10 400 mAh kapacitásig, ami már egy latopot is képes megfelelő mennyiségű energiával ellátni – tette hozzá a szakember.

Stabil a gyártói márkák piacrésze

Elemből az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január-októberi időszakban.

Értéket tekintve 1 százalékkal nőtt, mennyiség szempontjából 1 százalékkal csökkent az eladás, egyik tízhónapos időszakról a másikra.

Ami a bolttípusok súlyát illeti: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és drogériák értékben mért piaci részesedése 69 százalékot ért el az idei és a tavalyi első tíz hónap során is.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna és a 201-400 négyzetméteres boltok mutatója 1-1 százalék­ponttal emelkedett; 24, illetve 6 százalékra. Ezzel egy időben hasonló mértékű csökkenést regisztráltak a 2 500 négyzetméternél nagyobb, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél; 37 valamint 7 százalékra.

Változatlan maradt a gyártói márkák piaci részesedése érték szempontjából, mind az idei, mind a tavalyi első félév során 81 százalék jutott rájuk.

 

(Termékmix - 2015 decemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok