Polc
Tipográfia

virsli

A húsipari termékek között is trendi az egészség, az innováció jegyében pedig akár a snack kategóriába is képes betörni egy-egy újdonság. Bár egész évben fogyasztjuk, a virsli igazi szezonja most jön el.

A húsipari termékeknél – virsli, szeletelt sonka, - mindig is fontos szerepet töltött be a szezonalitás. A szezonális termékek tekintetében az eladott mennyiség és a forgalom évről-évre növekszik – állítja Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.

Szalayné Szilvágyi Erzsébet, a Sága Foods Zrt. kereskedelmi vezetője pedig a késztermékek vagy azonnal fogyasztható készítmények iránti növekvő keresletet emelte ki a húskészítmények és azon belül is a virslik piacán megfigyelhető változások közül. Hozzátette ugyanakkor, hogy ebben a kategóriában innovatívnak lenni meglehetősen nehéz. Meg kell találni azokat a piaci réseket, amelyek lefedésével fogyasztói bázis és forgalmi növekedés érhető el – nyilatkozott. Hozzátette: a Sága zászlóshajó terméke a virsli kategóriában a Füstli, amely idén ünnepli 15 éves születésnapját. A cégnél büszkék rá, hogy  termékük nemcsak a bevezetése idején számított nagy sikernek, hanem azóta is töretlen népszerűségnek örvend.

A Füstli gyártási technológiája mind a mai napig egyedülálló  Magyarországon – mutatott rá a kereskedelmi szakember.  

Virslivel a snack kategóriában

Az innováció és márkaépítés jegyében a Sága elérkezettnek látta az időt egy újabb termék bevezetésére. A Snacki& GO! mini virsli piaci pozícionálása a snack kategórián belül azért is kiemelkedő, mert jelenleg nincs húsipari készítmény ebben a szegmensben az  édességek, kekszek, magvak, chipsek és sós ropogtatnivalók  között Magyarországon. „E termékkel a Sága a virsli kategóriában ötletvezér szerepét megtartva lépett erre az útra. Szerettünk volna szakítani a hagyományos virsli fogyasztási szokásokkal és igyekeztünk olyan megoldást mutatni a fogyasztóknak, mely felgyorsult életritmusukhoz alkalmazkodik. Ezáltal egy olyan új vásárlói réteget tudunk megszólítani, ami a fogyasztói bázisunk bővítését jelenti.”  

A gyártók jellemzően új ízek bevezetésével, a kiszerelések méretének variálásával, megújított csomagolásokkal próbálják meg bővíteni, frissíteni kínálatukat, de kevés a valóban átütő innováció.

Szalayné Szilvágyi Erzsébet új termékükről elmondta: a Füstli Snacki&GO! mini pulykavirsli – virsli szegmensben - formabontó poharas kiszerelése egyedi a hazai piacokon. A csomagolással Save Food díjat nyertünk az idei HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Versenyen a Greiner céggel közösen. A díjat olyan élelmiszercsomagolás kaphatja meg, amely kategóriájában új megoldásával az élelmiszerveszteség mérsékléséhez járul hozzá. 

A mai trendeket figyelembe véve a snackfogyasztás az elmúlt években beépült a táplálkozási szokásaink közé, a nassolás az étkezés és az egészséges életmód részévé is vált – folytatja az elemzést a Sága kereskedelmi vezetője -, ami nagyrészt felgyorsult életritmusunknak köszönhető.

Új termékünk kiválóan beépíthető a napi ötszöri étkezésbe. Az élelmiszerek körében egyre nagyobb a kereslet a speciális igényeknek megfelelő, minőségi termékek iránt. 

A Ságánál termékfejlesztéseink során modernizáljuk receptúráinkat, növeljük a hústartalmat, csökkentjük az előforduló allergének számát. Dietetikussal együttműködve figyeljük a trendeket és ezekhez igazítjuk termékkínálatunkat. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy folyamatosan újdonságokkal lepjük meg fogyasztóinkat.

Virslit egész évben szívesen fogyasztunk, az igazi virsli szezon azonban a szilveszter környéki időszak. Ilyenkor jelentősen növekszik a kereslet, ezt évről évre tapasztaljuk.

A megfelelő ár-érték arány az egyik legfontosabb döntési szempont a vásárlók számára. A szilveszteri szezonra minden gyártó kiemelt figyelmet fordít, az üzletek akciókkal készülnek: ezek lehetnek összecsomagolások vagy promóciós árak. A márkaimázs -építés legfontosabb részeként Szalayné Szilvágyi Erzsébet a folyamatos fogyasztói kommunikációt említette. Véleménye szerint a vásárlók egyre tudatosabbak és tudni szeretnék, hogy honnan származik az étel, ami az asztalukra kerül. Mint mondta, mindez hatékonyan megvalósítható ATL és BTL eszközök együttes használatával - TV reklámokkal, PR cikkekkel, a közösségi oldalakon való aktív kommunikációval, emellett POS eszközök kihelyezésével.”

Megugrott a virsli forgalma tavaly év végén

virsliNovember-decemberben megugrik a virsli kiskereskedelmi forgalma. Tavaly például az év utolsó két hónapja során értékben is, mennyiségben is 11 százalékkal többet adtak el a boltok, mint előtte szeptember-október alatt, a hentes szaküzletek nélkül, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Ami az ünnepi időszak trendjeit illeti: a fogyasztók több mint 6 milliárd forintot költöttek virslire múlt év november-decemberben; 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve mintegy 5500 tonnát vásároltak; ez 14 százalék pluszt jelent, tavalyelőtt november-decemberhez viszonyítva.

Egy kilogramm virsli mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly november-decemberben 1114 forintot ért el. Ez 8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Ami az idei trendeket illeti: Az első félévi, 18 milliárd forinthoz közelítő forgalom 5 százalékkal haladja meg a tavaly január-júniusit. Ezzel egy időben a boltok csaknem 16 ezer tonnát adtak el, ami 10 százalékkal több a tavalyi első hat hónapinál. Ha a legutóbbi május-júniusi időszakokat vesszük, akkor emelkedett a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár: Az idén május-júniusi, kilogrammonkénti 1151 forint ugyanis 4 százalékkal több, mint a múlt évi hasonló periódusban mért 1112 forint. A tavalyelőtt május-júniusi átlagár 1252 forint.

Az önkiszolgáló és a csemege pultnál történő értékesítés megoszlása a teljes forgalomból alig változott: Értéket tekintve 78 százalék jutott az önkiszolgálóra, 22 pedig a csemegepultra az idei első félév során. A tavalyi első félévvel szemben 1 százalékponttal csökkent az önkiszolgáló, 1 százalékponttal pedig nőtt a csemegepult mutatója.

Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor az idei trendek azt mutatják, hogy a virsli eladása továbbra is a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornában; 49 százalékkal részesedett a forgalomból - érték szempontjából – az első félév során. Ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.

(Nielsen)

(Termékmix - 2015. november)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok